Nu har det hänt....:(

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DrHanke
    • maj 2006
    • 5249

Vore bättre att förbjuda mobiltelefoner då, de används ju till fjärr triggning av bomber... Kommer väl en dag då man får tanka bilen med max 2liter om man nu skall göra alla nyheter som tidningarna skriver till verklighet.

Det påminner mig om hetsjakten på Jetski under slutet -80 början på -90, å vad vart det av det? Jo man satte på en relingslist så kunde ingen göra nått... Vart det bättre? Tveksamt, bara ytterligare ett bevis på fjantiga regler utan baktanke...

Använd modellerna på ett säkert sätt och följ de enkla regler som finns. Det är genom att bryta reglerna å lägga ut korkade videos på nätet som gör att medierna vaknar, å de formligen älskar att göra en höna av en fjäder!
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• AM
      Debattglad entusiast

• maj 2006
      • 3464

Bevara modellflygarna. Det är kanske en modellflygarna som upptäcker att någon experimenterar med något skumt... Vi är ju faktiskt experterna. :-)
      Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

Jag tycker vi förbjuder allt.

Slutar med att utveckla ny teknik och bosätter oss i grottor igen.

Ett hurra för Media som ännu en gång lyckats skrämma upp den hemma trygga svensson.

Det kanske är dags att förbjuda TV:n, den sprider om nått; elände, kaos samt ger tips till förbrytare.

Kenneth
        DS-24 operatör.
        Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
        Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
        FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
          • 7677

Förbjud FÖRBUD!

:sarcastic:
          Retroholic!

Kommentar

• Ernie
            • jan 2013
            • 59

Att styra mekaniska händelser via radio är inget nytt, däremot verkar fantasin för vad man kan hitta på för jävulstyg inom terror-industrin vara på topp. Förbjud terror, bättre radiostyrt än mediastryrt.
            Det är tanken som styr, vem f:n kommer på tanken att sprida giftig gas från sin radiostyrda farkost? Inte ens svärmor förtjänar något sådant! (En stinkbomb från buttricks kanske?) :-)
            Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte
            fungerar! - Albert Einstein

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6807

Lite OT... log lite när jagläste "Nu har det hänt!"... jag och kollegorna var på en planeringsdag med resten av avdelningen som vi hör till... en planeringsdag som vi ansåg skulle bli rätt tråkig så vi sa att vi skulle göra så att nån av oss ringde nån annan av oss. den som svarade skulle förskräckt stiga upp mitt i föreläsningen och säga "Nu har det hänt!!" och så skulle hela vår enhet (IT) stiga upp och springa ut och in i en bil och iväg... Men fega och fjolliga som vi är så vågade vi ju inte det... räckte inte att blänga på varann med uttråkat trötta ögon... men NÅN gång...
              Jaja, fortsätt diskussionen i tråden nu. :-)
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• senmathal
                • sep 2008
                • 1803

Ja förbjud allt och särskilt såna som går igång och hetsar upp sig i långa upprörda inlägg på allehanda forum om viktiga och oviktiga saker och skriver långa meningar utan vare sig punkt eller kommatecken ungefär som en person som knappt hinner andas då han talar för att det är så mycket som behöver varnas och påpekas för som inga andra tycks bry sig om så man får stå där alldeles ensam och höja varningsflaggan för att inte hela världen ska gå under i en enda stor terrorattack genomförd av män med långt skägg eller av män eller kvinnor med någon annan typ av karaktäristiskt utseende eller varför inte helt vanliga människor med helt vanliga utseenden förutom då att dom är terrorister som kanske kan komma att använda modellflygplan i terroristattacker såna typer av forumförbrytare tycker jag att man ska förbjuda samt alla sär skrivare som skriver att bilen o besiktad ny lackad med bil stereo osv då dom skriver annonser på Blocket för det är en styggelse det tycker jag i alla fall och nu har jag sagt mitt i det här och kommer inte att kommentera något mer i den här tråden för jag vet hur det kommer att bli att alla kommer bara att argumentera emot och inte hålla med och bli irriterad på va jag skriver och tycka att jag inte borde skriva som jag gör så det så

Kommentar

Arbetssätt...