Rc-flygare Pajala/Tornedalen!!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke1963
    • dec 2007
    • 2709

Ursprungligen postat av Medeashusse
    Naturligtvis så har jag också spanat in en del nödvändiga prylar från HK som jag fick tips om "för länge sedan"!
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...ap_Ready_.html
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...er_System.html
    Bra skit!
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• Medeashusse
      • maj 2013
      • 959

Hoppas det, kan ju mata på med mer finesser framöver, efterhand som jag får tips eller kommer på dem själv.

338federal finns det inga kalhyggen utan fröträd i närområdet? Seda har vi ju inomhus flyget i vinter, boka lokal kanske innan det blir minus 30-40 grader?
      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Medeashusse
        • maj 2013
        • 959

Hoppas det, kan ju mata på med mer finesser och tips framöver,

338federal finns det inga kalhyggen utan fröträd i närområdet? Sedan har vi ju inomhus flyget i vinter, boka lokal kanske innan det blir minus 30-40 grader?

Finns det inte det.får jag väl testa pylon racing...
        Senast redigerad av Medeashusse; 2013-08-12, 09:31.
        Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• 338federal
          • aug 2013
          • 127

Ursprungligen postat av Medeashusse
          Hoppas det, kan ju mata på med mer finesser och tips framöver,

338federal finns det inga kalhyggen utan fröträd i närområdet? Seda har vi ju inomhus flyget i vinter, boka lokal kanske innan det blir minus 30-40 grader?

Finns det inte det.får jag väl testa pylon racing...
          Vi har redan tid i rian. Varje lördag 18-20. Själv har jag flygit med mcpx och 480 sport heli. 600 har jag bara hovrat. Kenneth har en sådan liten rcplan och flög hej vilt inne i sporthallen. Flyger ute på älven när isen kommer. Nära oss kommer man ner kortaste väg. Där skulle man kanske slunga en landnings bana för rcplan och start platta för helisar. Nu verkar det bli en rolig vinter. Låt snön komma kung bore.
          Senast redigerad av 338federal; 2013-08-12, 09:10.

Kommentar

• Medeashusse
            • maj 2013
            • 959

Jamen se på fan! Sporthallen redan bokad och isen på väg, vad mer kan jag begära?
            Fortsätter jag bara att hålla mig kompis med svärfar så har vi kanske tillgång till hjullastare och då kan vi ploga upp en exakt hur stor landningsbana som helst, typ för 1:1 plan och en heliplatta på 100X100m! :thumbup:

Kommentar

• Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

Vi får hoppas att det kryper fram några fler Tornedalningar om vi håller lite fyr i tråden!

Och eftersom jag upptäckt att många i övriga Sverige verkar känna till Pajala men inte riktigt vet var det ligger så får ni en kartlänk här! Zooma ut lite.....

Senast redigerad av Medeashusse; 2013-08-12, 11:00.

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7942

Ursprungligen postat av 338federal
                ...Enda krukset är med proppen. Propellern går av för honom om man inte får motorn att stanna i rätt läge. ...
                Hej,
                Folding-propeller heter lösningen. Byt till en sån så är propellerbrotten en saga blott...
                Roger

Kommentar

Arbetssätt...