Glada nyheter i Malmö Radioflygsällskap!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jakob
    • maj 2006
    • 1840

Glada nyheter i Malmö Radioflygsällskap!

Hej!

Idag bestämdes det på vårt årsmöte i MRFS att det är frivilligt att välja medlemskap i SMFF eller RCFF när man är med i Malmö Radioflygsällskap. Jag skulle tro att de flesta väljer RCFF. Det blir även tillåtet för alla RCFF-medlemmar att flyga hos oss i Malmö även om man inte är med i SMFF. SMFF medlemmar är naturligtvis också välkomna. Malmö Radioflygsällskap har 99 medlemmar.
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler
  • Mr J
    • maj 2006
    • 4130

Strålande!
    Det går framåt för demokratin i modellflygarsverige :up:
    /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• Snickarjävel´n
      • aug 2006
      • 1927

Sen RCFF startade känns det ju inte som om där är nått alternativ heller. MFN har jag klarat mig utan i 30år å kan så fortsätta och kan ja få samma saker (försäkring mm mm) till lägre pris är saken klar.

Grattis föresten till RCFF som verkar gå framåt i hyffsat snabb takt till att vara så pass nytt :up:
      brekdahlssnickeriab.se
      https://www.facebook.com/pages/Br-Ek...6875076?ref=hl

Kommentar

• Optimate
        • nov 2006
        • 101

Det kostar endast 100 kr att vara medlem RCFF och då kan man flyga på Malmöfältet. Hur går det då med medlemsantalet i Malmöklubben, kommer det inte att sjunka drastiskt?

Kommentar

• Jakob
          • maj 2006
          • 1840

Hej!

Precis som tidigare måste man vara med i klubben om man flyger regelbundet hos MRFS. Detta håller vi noga koll på.
          Medlemsavgiften i MRFS är 470 kr för de som väljer RCFF och då går 100 kr till förbundet.

ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

Kommentar

• tonic
            • maj 2006
            • 882

Ursprungligen postat av Jakob
            Hej!

Precis som tidigare måste man vara med i klubben om man flyger regelbundet hos MRFS. Detta håller vi noga koll på.
            Medlemsavgiften i MRFS är 470 kr för de som väljer RCFF och då går 100 kr till förbundet.
            Nu förstår jag vad Optimate menade!
            Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

Kommentar

• Optimate
              • nov 2006
              • 101

Jag tolkade Jakobs meddelande så att RCFF-medlemmar får flyga på Malmöfältet utan att behöva vara medlemmar i just Malmö Radioflygsällskap, och det kostar endast 100 kr att vara medlem i RCFF. Jag skulle då inte behöva vara medlem i någon klubb, utan klara mig med medlemskapet i RCFF. Detta var min enkla fundering.

Dessutom är jag nu också frågande inför tonen i ditt inlägg Tonic. Jag är medlem i såväl RCFF som Malmö Radioflygsällskap och ytterligare en klubb. Var det något fel i min fråga?

Kommentar

• tonic
                • maj 2006
                • 882

Ursprungligen postat av Optimate
                Jag tolkade Jakobs meddelande så att RCFF-medlemmar får flyga på Malmöfältet utan att behöva vara medlemmar i just Malmö Radioflygsällskap, och det kostar endast 100 kr att vara medlem i RCFF. Jag skulle då inte behöva vara medlem i någon klubb, utan klara mig med medlemskapet i RCFF. Detta var min enkla fundering.

Dessutom är jag nu också frågande inför tonen i ditt inlägg Tonic. Jag är medlem i såväl RCFF som Malmö Radioflygsällskap och ytterligare en klubb. Var det något fel i min fråga?
                Jag missförstod din fråga. Jag tog bort inlägget efter 3 min. Sorry! Hoppas jag är förlåten. Om vi ses i sommar ska jag bjuda dig på en öl.

Sorry Optimate.
                Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

Kommentar

• Optimate
                  • nov 2006
                  • 101

Jag missförstod din fråga. Jag tog bort inlägget efter 3 min. Sorry! Hoppas jag är förlåten. Om vi ses i sommar ska jag bjuda dig på en öl.
                  Det är OK, Tonic. Gärna en öl, om jag kan få någon trovärdig person att intyga att du tål starka drycker.

Kommentar

• Jakob
                    • maj 2006
                    • 1840

Jag vet inte själv men vet från säker källa att han tål en del! En öl ska inte vara något problem hoppas jag! :partyman:

ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

Kommentar

Arbetssätt...