Ursprungligen postat av starfighter
Det verkar vara viktigt för dig att vara med i RF, då ska du definitivt vara medlem i SMFF - det går t.o.m att ansluta sig dit utan att vara medlem i en klubb. RCFF är inget tävlingsförbund och därmed kan många kanske se modellflyg som rekreation - inte idrott.
Jag kommer inte börja göra en lista över föreningar som inte är med i RF då den skulle bli väldigt lång - men det finns faktiskt föreningar som inte pysslar med idrott som hyr lokaler av kommunerna. Så det där snacket med att man inte är seriös klubb om man inte är med i RF tycker jag är struntprat.
Så vitt jag vet så finns det ingen kommun som har något kontrollorgan som kontrollerar att reglerna efterföljs på ett modellflygfält, sådant sker i klubbens egen regi - så fungerar det även om man är ansluten till SMFF.
Betala mindre pengar och skita i alla andra? Förstår inte påståendet, det är ju klart att man vill ha valuta för pengarna - därav en låg avgift till förbundet och mer pengar i klubbkassan, sen vem man skiter i vet jag inte?
Jag får känslan av att du bara vill gnälla och skapa en otrevlig stämning här, därav kanske du är så pass anonym?

Kommentar