Vårt nya flygfält
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tror vi bara behöver betala för gräsfrö men någon el eller vatten/avlopp kan vi nog glömma.Kommentar
-
Kommentar
-
Kul att det tar sig jopp! =)
Planerna med stugan är väl fönster och målas en annan kulör och fixa uteplatser.
Ska också planeras in depå och pilotruta utöver själva banan och heliplattan.
Gamla vägen ska bort sen och bli åker. Vi kommer längre bort från "Nilen" stort
utfallsdike som går mitt i hela åkerområdet. Men nog tror jag vi hittar dit ändå. ;-)
Vad gäller kostnader så har det nog inte kostat nästan nånting, allt är sponsrat.
Tror jag i alla fall. El kan eventuellt fixas om nån får tag på 12/24V med solpaneler,
sånt som finns för tex stugor.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Vi blir bara färre och färre flygare så nu är det väl rätt tillfälle att bygga upp ett nytt fint fält och klubbstuga. Fördelen med att bygga upp allt från grunden är att banan blir slät och fin. Vi slipper den ojämna banan som vi hade tidigare så allt kan bara bli bättre. Känns nu som att vår hobby tar nya friska tag och vi vägrar ge upp utan satsar på nytt.
Ska man bygga nytt ska man göra det ordentligt
Kommentar
-
I år tycker jag däremot att vårt fält är väldigt plant och fint. I alla fall jämfört med i fjol. =)
Så länge markägaren låter oss vara kvar så tror jag nog RC-fältet finns vid liv. Vi är några envisa flygare som inte alls har nån plan på att ge upp hobbyn. Annat är det med andra som absolut inte verkar ha tid mer för denna rogivande hobby, men ändå säljer dom inte grejerna, så det finns hopp. ;-)
Idag var det sol och fint väder heela dagen. Undrar om det bara var jag som var och flög dit idag. :-owww.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar