Syrrans son skaffade i år/fjol nån skepparexamen för hans båt, jag menar skepp, var över 12 m långt. Så det verkar aldrig ha vart 10x3? ;-)
Vårt nya flygfält
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Det som nu görs är att kartlägga alla flygningsplatser för att få ett register som ska vara klart 1.3.2016. Först i följande skede ska man lokalt komma överens med EFMA om ett undantag. (Den lokal flygplatsen). Lönar sig inte ännu eftersom Finavia inte ännu gett instruktioner till flygplatserna
Karta: https://www.google.com/maps/d/u/0/vi...8.k-pAiguSCgK4Kommentar
-
Intressant, ligger alla dessa platser inom flygplatsernas kontrollzoner eller hanterar man alla modellflygplatser?Det som nu görs är att kartlägga alla flygningsplatser för att få ett register som ska vara klart 1.3.2016. Först i följande skede ska man lokalt komma överens med EFMA om ett undantag. (Den lokal flygplatsen). Lönar sig inte ännu eftersom Finavia inte ännu gett instruktioner till flygplatserna
Karta: https://www.google.com/maps/d/u/0/vi...8.k-pAiguSCgK4Kommentar
-
Man hanterar alla modellflygplatser för att få ett register som ska skickas in till Trafi. Det är Finlands Flygförbunds (FFF) modellavdelning som handhar gruppanmälan.
Fick också svar från Trafi som jag hade kontaktat.
Vi tar hänsyn till din önskan och skall samråda med Finavia om saken. Syftet är att ert fält publiceras i AIP samtidigt och på samma sätt som andra modellflygningsfält (nästa vår). Det är sannolikt, att vi behöver senare några ytterligare uppgifter. Vi skall kontakta dig snart igen. Trafiksäkerhetsverket (Trafi)Kommentar
-
Hammarland Djäkenböle är nu med på kartan som är vårt modellflygfält så nu kan vi bara vänta och se vad som händer.
Model aircraft flying fields (FIN)
Model aircraft fields, which are registered to allow fly Model aircraft above national regulation 150m AGL.Kommentar
-
Kommentar
-
De flesta gräs ser ut så rakt ovanifrån, ni får flytta gräset till Malmö istället. Nackdelen blir då att ni behöver klippa 2ggr i veckan(Pest eller kolera), på grund av allt regn.
Ser ut att vara en rejäl yta att landa på, där får ni säkert kul i många år framöver, grattis till ett fint fält.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Vet nog var felet är och det är den som klippte banan åt fel håll så gräset låg fel.
SBS bakom ratten på klipparn är det säkert eller hur....... för mitt fel kan det aldrig vara.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar