Skall använda en futaba mottagare S.bus på en multirotor och skulle vilja använda S.bus då Open pilot CC3D-kortet stödjer det.
Min fråga är...
...om jag använder en 3 kanals S.bus mottagare och kör emd S.bus, ärdet fortfarande en 3 kanals mottagare eller får jag tillgång till fler kanaler då i och med att S.bus inte är låst till antalet servokontakter på motttagaren. Dum fråga kanske men värd att ställa då jag i sådant fall slipper några gram då jag kan använda en mindre mottagare.
Någon som vet?
MVH / Anders
Min fråga är...
...om jag använder en 3 kanals S.bus mottagare och kör emd S.bus, ärdet fortfarande en 3 kanals mottagare eller får jag tillgång till fler kanaler då i och med att S.bus inte är låst till antalet servokontakter på motttagaren. Dum fråga kanske men värd att ställa då jag i sådant fall slipper några gram då jag kan använda en mindre mottagare.
Någon som vet?
MVH / Anders

då skall jag bara fixa kontakten så att jag kan koppla cc3d kortet till mottagaren då. Jst till vanlignservo. Hittar ingen riktigt tydlig pinot på main kontakten på cc3dkortet. Vet du Simon?
Kommentar