Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Va det bara att montera eller behöver man nått mer, kan man ha ström till sin kamera?
Bara att montera och koppla på ström. Så avancerad att den matar kameran och plockar ut videosignal är den inte, då får man nog kolla på en annan prisklass. Typ Zenmuse..
Jag hade en Sony AS15 men det blev helt fel balans på den och gimbalen orkade inte riktigt med så jag åkte iväg och handlade en Gopro 3 vilken den fungerar alldeles utmärkt med. För att använda Gorpron som FPV-kamera så får man använda kamerans video-ut och jag vet inte om det går att ladda kameran via den kontakten.
Vet heller inte hur den fungerar att styra från radion, men förhoppningsvis vet jag i morron eller vilken dag som helst om jag orkar konfigurera Taranisen... Den där hexan som grejorna sitter i har stått halvfärdig under bordet sen i vintras, så den blir nog inte klar idag...
Skulle göra ett ryck med hexan idag men lyckades tyvärr släppa ut röken ur en 5-voltsregulator på gimbalen när jag skulle koppla in en servokabel till mottagaren. Så nu är den stendöd tills jag får mina nya regulatorer som jag genast beställde från Ebay.
Den här gimbalen tål tydligen inga felkopplingar, den brinner upp direkt.
Skicka en fråga till en säljare på Ebay om en sådan gimbal vi länkat om, jag fråga om den passar på en phantom 2, då svara han i dag att den passar endast phantom, menar han då phantom1 tro, vilket jag tror han gör. (Hi, it can only fit the phantom)
Den passor nog på de flesta coptrar, jag har en på en DjiF550 och en på en Xaircraft 650. Med nån typ av adapterplatta så kan man sätta den på vad som helst. I mitt fall styr jag min direkt från rx utan att gå igenom Naza.
Kommentar