Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Att flyga länge är inte så roligt som det låter. Först får man kramp i fingrarna och sedan i benet och så på nytt kramp i fingrarna. Jag flög med mitt elflyg i 52 minuter och det blev tråkigt mot slutet.
Flyg: Sky Eye
Batteri: DBY-power 4400mAh 3S på 35C
Men linflyg då. En brutal batteriladdning i en väst med fickor och sedan en el-motor på flygplanet med kabeln längs med linan. Detta borde ju gjorts. Det låter ganska snurrigt.
Snurrigt är ordet sa Bull.
Det behövs inte så stor tank diesel till en liten motor för att få orimliga tider att stå och snurra även för den vane.
Stäckflygning har gjorts i tid och otid. Jag minns ett plan som hängde i taket på klubblokalen (slutet 60-talet). I princip en stor tank med vingar och en snål motor i nosen. Bil med taklucka och pilot med radio uppstickande genom hålet.....
Kommentar