Har inte så mycket att tillägga men mitt intresse för FPV bottnar i att jag flög skärmflyg och paramotor i dryga 20 år med fantastiska upplevelser sittande där uppe och glida fram över landskapet. Efter att ha fått hjärtproblem så fick jag sluta med den typen av flygning. Räddningen blev FPV som ger mig känslan av att flyga som tidigare. Jag trivs bäst med att flyga FPV med min stora långsamma Skymaster spännvidd 1900 mm och flygtid på 40min! Jag flyger även multikopter Y6 med FPV men då främst för att filma. Det är googles som gäller i bägge fallen men har även en extra skärm som visar Videolänken mest för att andra skall kunna följa med på en flygtur. Det blir aldrig tråkigt med FPV flygning även om flyger över samma områden och flygfält som det kan bli då jag flyger planka. Visst måste man ha teknikintresse för få multisar och FPV att funka men man får god hjälp här på forumet av alla duktiga byggare/piloter som delar med sig av sina kunskaper. Om du är nyfiken på multisar och/eller FPV tveka inte att prova!
/Göran, 64 år men fortfarande barnsligt förtjust i allt som kan flyga...
/Göran, 64 år men fortfarande barnsligt förtjust i allt som kan flyga...

Kommentar