RC-hobbyns grenar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gasman
    RCFF - Administratör
    • aug 2006
    • 565

Ursprungligen postat av pgrts
    Jag tyckte att det här var en rätt så illustrativ bild över modellflygets grenar - på hedenhöstiden.
    Det hade varit kul med en motsvarande bild i dag med alla nya klasser med - något för Björn att teckna?

[ATTACH=CONFIG]47372[/ATTACH]
    Här finns en sammanställning över samtliga modellflygklasser (från FAI)

//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
    Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

www.strangnasmodellflygare.se

Kommentar

• Nohabfsg
      • jul 2014
      • 64

Tack för Era bidrag! Gasmans översikt ovan var en bra "modern" översikt. Dock saknas F8 Raketflyg och några bokstavsbenämnda klasser. SMFF´s haltar. Där det borde stått radioflyg så står det Konstflyg och texten är lite gammal i en hobby där utvecklingen går med rasande fart tack vare den digitala utvecklingen. Men SMFF är kanske som i så många hobbygrenar en överorganisation som lever för de frälsta. Mitt mål är att nå nya kommande hobbyutövare. Skvadern, Sundsvall, Skånes Flygsportförbund, Wikipedia och några andra sidor - utskrifter 85sid. (nu 87 med Gasmans länk) har gett mig mycket.
      Tack allesammans!
      Björn

Kommentar

• Nohabfsg
        • jul 2014
        • 64

Ett P.S. Kanske man även behöver omdefiniera definitionen av modellflyg då drönarna som krigsmakterna använder är en flygande modellenhet per definition. Andra delen i definitionen ".....och inte användes i kommersiell verksamhet" kan ju bli en tvistefråga om försvars-/krigsanvändning respektive professionell modellflygning (för proffs finns väl här också dvs. betalda modellflygare, eller?).
        Björn

Kommentar

Arbetssätt...