Dethänderlite. Väntar med spänning på den dagen jag ska bli positivt överraskad av DHL, har att göra med dem hela tiden
Frakt med DHL från hobbyking
Kollaps
X
-
Hur gör ni det? Är det ens sant?(misstror inte er utan DHL egentligen) Jag har beställt ganska mycket med DHL och det har aldrig någonsin kommit ett SMS.
DHL är ju inte DHL. Beställer man med DHL från Tyskland kommer det med posten här på ett helt annat tracking nummer.
Förövrigt så passerar DHLs lätta lastbil/buss här varje dag, fram och tillbaka. Men de kör bara hit på tis/tors...SuperheroKommentar
-
Inte gjort något för att få det, måste ju dock ha skrivit i mitt telefon nummer nånstans. Antagligen på hk sida? Har funkat fint alla gångerna jag gjort det, har kunnat tracka det enda fram till utlämningstället.
Min senaste beställning var ett par fatshark som jag beställde på en fredag, hade dom på måndagen där på. Man kan ju välja hur mycket hk ska skriva att paketet är värt men dhl slänger alltid på moms eller vad det är. Stör mig mer o mer på deras jävla faktura avgift som är typ 60kr, låt man betala direkt när jag hämtar ut paketet istället..Kommentar
-
DHL går med en lokal fraktfirma hemma . Och endast tisdag och torsdag och dom kommer helt utan förvarning. Är det rätt chaufför så har han mitt nummer men det är bara för att han fått den av mig när han körde mycket paket till mig.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Jag har mitt telefonnummer registrerat på mitt konto hos hobbyking. Vid checkout väljer jag DHL express.. När DHL har plockat upp paketet får jag ett automatiserat sms där dom frågar om dom ska leverera till dörren eller till mitt närmaste ombud. Man får svara sms:et med en etta eller tvåa beroende på vad man väljer. Trackingnummret som står på min order hos hobbyking fungerar på DHL:s trackingsida från det att Paketet hämtas hos hobbyking tills dess att det finns på utlämningsstället.Hur gör ni det? Är det ens sant?(misstror inte er utan DHL egentligen) Jag har beställt ganska mycket med DHL och det har aldrig någonsin kommit ett SMS.
DHL är ju inte DHL. Beställer man med DHL från Tyskland kommer det med posten här på ett helt annat tracking nummer.
Förövrigt så passerar DHLs lätta lastbil/buss här varje dag, fram och tillbaka. Men de kör bara hit på tis/tors...
Undra om det är någon skillnad på DHL och DHL express...?
http://www.dpdhl.com/en.html (deutsche post DHL)
http://www.dhl.se/sv.html (dhl som hanterat mina paket)Kommentar
-
Så funkade det för mig med när jag handlade på HK International nu senast. DHL i Tyskland är ju mycket riktigt inte DHL, så det kan man inte jämföra med.Jag har mitt telefonnummer registrerat på mitt konto hos hobbyking. Vid checkout väljer jag DHL express.. När DHL har plockat upp paketet får jag ett automatiserat sms där dom frågar om dom ska leverera till dörren eller till mitt närmaste ombud. Man får svara sms:et med en etta eller tvåa beroende på vad man väljer. Trackingnummret som står på min order hos hobbyking fungerar på DHL:s trackingsida från det att Paketet hämtas hos hobbyking tills dess att det finns på utlämningsstället.Kommentar
-
ja ja
jeg fik tilsendt en pakke fra Herning i Dk. den blev sendt 10.10 og er enda ikke råket at komme frem.
Den var dog sendt med schenke. Først sendte de den til Hedemora og ikke til Borrby som den skulle. Når de nu havde sendt den fejl kunne de lige så god kaste den bort ser det ut til. De har i dag oplyst at de ikke ved hvor den er. De kan ikke finde den.
kaKommentar
-
Ibland funkar det i alla fall, fick precis besked att mitt paket som hämtades upp i HongKong i går finns hos det lokala ombudet (återstår förstås att se vilket skick det är i
). Jag brukar för övrigt också få SMS om att paketet kommit och att jag kan få det hemkört eller hämta hos ombud (vilket jag alltid väljer), smidigt!
Kommentar
-
Måste ju ge cred för min senaste order. Beställde små fast "dyra" saker (flightcontroller,gps,mm) från International wh . Valde DHL express som fraktsätt med förväntan att det ändå kommer ta 2000 veckor att få grejerna. Kostade typ 20$ vilket var ok med tanke på värdet. Man måste ju testa iallafall.
jag beställde på tisdagen kl 22 och kunde hämta mitt paket på utlämningsstället på fredag kl 12. :icon_pidu:
Helt suveränt !Kommentar
-
Fick lite smågrejor från EU Warehouse men det var ett väldigt strul sen det kom till Sverige (GLS/Schenker). Efter nån extra dag så kom det till utlämningsstället (efter att det varit ute på vift) men kartongen var helt mosad men lyckligtvis var det bara hårda prylar så inga skador. Hade parallellt ytterligare en GLS/Schenker-sändning på G från annat EU-land och även den strulade i Sverige och blev några dagar försenad innan den nådde mitt utlämningsställe. Till yttermera visso så hävdade dom att försändelsen redan var utlämnad (enligt deras system) men jag var lite tjurig så vi letade gemensamt igenom deras lager och där låg paketet - trots att dom hävdade att det var utlämnat...Däremot var Schenker snabba att skicka ut påminnelse om att jag skulle hämta mitt paket - det kom nämligen samma dag som den första aviseringen - strulföretag känns det som. Detta strul har jag aldrig upplevt när jag fått paket via Posten.
RogerKommentar
-
Just DHL har uppmärksamamts senaste tiden. Förvisso står väl Aftonbladet inte högst i kurs heller, men något brukar ju ligga bakom iaf.
SuperheroKommentar

Kommentar