Köp och Sälj Regler

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gustaf Andréasson
    • jun 2014
    • 11

Jag länkade inte direkt till nått. Och jag drog tillbaka min kommentar efter det att säljaren påpekat att jag brutit mot en regel. Jag bad också om ursäkt.

Ramen finns på banggood. I detta fall var det en zmr250 som är från just Kina. Jag tycker att det är högst relevant att jämföra priser från hela världen.

http://www.banggood.com/H250-ZMR250-...-p-933185.html

Nu är det inte denna zmr250 annons som spelar nån roll han satte ett pris han ville ha och jag tror inte att han försökte vara ohederlig på något sätt.

Skulle självklart inte tipsa om nått som jag själv inte skulle köpa, men det kan ju inte köpare eller säljare veta. Så vi säger väll att jag får knipa igen oavsett hur mycket det kliar i fingrarna.

Kommentar

• Gustaf Andréasson
      • jun 2014
      • 11

Jag förstår inte riktigt vad som gör att risken ökar och vad risken kan vara.

Kommentar

• DrHanke
        • maj 2006
        • 5249

Gustaf föredömligt att du gjorde det och bad om ursäkt

Lite roligt ändå att se vad priset blir hemma då detta ofta diskuteras, jag tänkte göra en tävling om ramen å om du vill så får du vara domare Ska bara hitta på en lämplig tävling, förslag mottages!

Köpte denna så får vi se om det är en scam eller om det ramlar ner nått paket... (kvitto i bifogad fil):
        http://www.ebay.com/itm/H250-ZMR250-...item462c2c917f
        Bifogade filer
        //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Gustaf Andréasson
          • jun 2014
          • 11

Ojdå. Vilken ära! Ser helst att den går till nån som inte har nån ram. Det vore coolt att se vad folk kan hitta på utan 3d-skrivare och andra avancerad produktionsmetoder. "Hemmabyggd 250-racing-ram med vardagsmatterial."

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

Ursprungligen postat av Gustaf Andréasson
            Ojdå. Vilken ära! Ser helst att den går till nån som inte har nån ram. Det vore coolt att se vad folk kan hitta på utan 3d-skrivare och andra avancerad produktionsmetoder. "Hemmabyggd 250-racing-ram med vardagsmatterial."
            låter som vi är några som borde vara med då, vi byggde våra första 250s med en bit plast och en dremmel
            ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
            |FPV STUFF|
            |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
            |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
            | DJI Inspire 1 |
            |TERMIK OCH HANG |
            |
            Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
            |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• DrHanke
              • maj 2006
              • 5249

haha hemmabygge låter som en skoj idé vi har väl 1-2veckor på oss att hitta en lämplig form av tävling.

Alla ska självklart få vara med och kravet borde ju vara en byggtråd
              //DrHanke

Kommentar

• Timtimtim
                • apr 2012
                • 838

Nu är det också hårdare regler, man ska tydligen betala moms från 1:a kronan verkar det som

Kommentar

• Xermalk
                  • jul 2013
                  • 672

Ursprungligen postat av DrHanke
                  Gustaf föredömligt att du gjorde det och bad om ursäkt

Lite roligt ändå att se vad priset blir hemma då detta ofta diskuteras, jag tänkte göra en tävling om ramen å om du vill så får du vara domare Ska bara hitta på en lämplig tävling, förslag mottages!

Köpte denna så får vi se om det är en scam eller om det ramlar ner nått paket... (kvitto i bifogad fil):
                  http://www.ebay.com/itm/H250-ZMR250-...item462c2c917f
                  Skal nog inte vara något problem att få hem den Banggood tar 23.84 usd ink frakt för sin zmr250.
                  Förvänta dig dock inte att den är i kolfiber. Armarna är i glasfiber, med ett mycket tunt lager kolfiber ovanpå.

Kommentar

• Gustaf Andréasson
                    • jun 2014
                    • 11

Ursprungligen postat av Timtimtim
                    Nu är det också hårdare regler, man ska tydligen betala moms från 1:a kronan verkar det som
                    Jag har läst lite på Tullverket och skatteverket. Det verkar vara lite ambitiöst att tro att dom ska behandla alla paket, istället för bara dom som deklarerats med ett pris värt att tulla.
                    Om dom nu verkställer dom nya reglerna så tro jag alla kan lägga på en hel del tid på leveranstiden från allt som är utanför EU.
                    //Gustaf

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7942

Dessutom kommer tydligen alla EU-handlare att tvingas tillämpa momsen i det land som kunden sitter i och inte i handlarens eget land enligt nya regler från EU - http://www.idg.se/2.1085/1.604500/it...mot-ny-eu-moms
                      Fast det hör väl inte heller hemma i denna tråd egentligen...
                      Roger

Kommentar

• flygrc
                        • aug 2013
                        • 329

Ursprungligen postat av Gustaf Andréasson
                        Jag har läst lite på Tullverket och skatteverket. Det verkar vara lite ambitiöst att tro att dom ska behandla alla paket, istället för bara dom som deklarerats med ett pris värt att tulla.
                        Om dom nu verkställer dom nya reglerna så tro jag alla kan lägga på en hel del tid på leveranstiden från allt som är utanför EU.
                        //Gustaf
                        Så förstod inte jag det, inte så nytt och det gällde skärpt mot näringsidkare.

Kommentar

• DrHanke
                          • maj 2006
                          • 5249

Se där hade nästan glömt bort den, tills idag då brevlådan överraskade

18 dagar (beställde den 4 januari) för leverans inga andra avgifter så det priset jag skrev med kvittot är det som gäller alltså, hade lite tur förmodligen... Priset var 195,84:-

Detta innebär att ramen ZMR250, troligen en kopia för det är blank kolfiber å ser ut att vara glasfiber under första lagret, dock bra gjord så klagar inte trots allt kostade 195,84:- vilket får anses som ett bra kap helt enkelt för en ram.

Bifogade bilder på den spännande öppningen nedan.

Gustaf Andréasson då ligger det på våra axlar att hitta på en tävling så jag kan skicka ramen till någon... Eller om någon annan har en rolig idé , Andreas är hur som enhällig domare i fallet wohaaaaa
                          Bifogade filer
                          //DrHanke

Kommentar

• Gustaf Andréasson
                            • jun 2014
                            • 11

Coolt!

Nån som har några andra idéer än hemmabygge 250 size race quad med byggtråd.

Kommentar

Arbetssätt...