Hemsidan hackar!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

Hmmm...även jag har en Asus-router (RT-N56U) men har som sagt inte alls upplevt era problem. Men jag kanske haft nyare programvara i min än vad du haft, Bokis. Fast även på jobbet har det fungerat bra. Då har man väl haft tur då för en gångs skull...
    Roger
    Senast redigerad av McRegor; 2015-03-02, 18:43.

Kommentar

• Jorgen
      • feb 2013
      • 777

Det har fungerat utmärkt för mig den sista tiden.

Kommentar

• DrHanke
        • maj 2006
        • 5249

Första felet där det var delvis segt delvis ingen kontakt alls visade sig vara något slags fel på en VMware ESX maskin, efter flytt till en annan så fungerade allt i turbo fart igen.

Nu verkar dock Bokis ha ett nytt mysko fel/fenomen, jag har för ca 1 år sedan pratat med några som haft liknande fel och alla verkar köra Telia ADSL så jag är jättenyfiken på om flera upplever detta intermittenta felet och i så fall vilken leverantör ni har samt IP adress.
        //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Inte Telia - Bredbandsbolaget ADSL hemma. På jobbet har vi fasta linor via Telenor. Men för ADSL så nyttjar väl de flesta operatörer samma utrustning i kopplingsstationerna om jag fattat detta rätt... Fast DNS-servrarna är ju olika så kanske ligger problemet på den sidan för Telia-abonnenterna ? Kanske borde Bokis testa andra DNS-servrar om han inte gjort det redan...
          Roger

Kommentar

• bokis
            • maj 2006
            • 5041

Har inte haft en hickup efter uppdateringen av routern även om man (läs jag) kan ha tvivel om detta är lösningen,kan inte förstå hur endast RCFLYG varit påverkad men jag håller tummarna att jag har haft tur..Bonus är också att den är tvärsnabb numera när man kikar runt härinne..
            Routern är nån sån där blinkande tingest som lystrar vid namnet ASUS RT-AC68U...
            // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

Kommentar

• UndCon
              • apr 2009
              • 2886

Telia Fiber -funkar bra...

Är det VMWare ESXI som är bakom det hela så är servern wom RCflyg ligger på virtuell...eller var det något annat som var virtualiserat på vägen?

Vi kör det på jobbet...
              UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• DrHanke
                • maj 2006
                • 5249

UndCon japp det är ett VMware ESXi som hypervisor och på den ligger i vårt fall en virtuell FreeBSD server.
                //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Ted_B
                  • dec 2013
                  • 335

Igår och idag har det funkat bra för mig, inte några stopp alls.
                  Jag har Telia adsl.

Kommentar

Arbetssätt...