Modellflygfält!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Taylorcraft
    • maj 2006
    • 359

Vid närmare eftertanke kommer jag ju ihåg att det även finns lösa mixerenheter att koppla mellan mottagare och servon; både Simprop och GWS har såna... Man behöver fortfarande två servon (ett servo för varje roderyta), men ingen speciel mixer i själva radion! Då kopplas skevfunktionen till kanal 1, och flapsfunktionen till kanal 5 eller 6. Sen har mixern två kontakter ut, där du kopplar dom respektiva servon.

En sån mixer kostar några få kronor, t.ex. har RzTec en sån för 145 spänn. MEN; då ska du ha mer än fyra kanaler i radion för att det här ska fungera!

Mvh

Kommentar

• Kamikaze
      • jan 2007
      • 505

Jo det är nog ingen risk att jag tar upp su-31 denna sesong Med tanke på lördagens spektakulära tillställning! http://www.motorportalen.net/filmer/...azeflight2.mpg :oops: Det blir till att lära sig spaka kråka först innan falken ska upp i luften

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
        • 2015

Jag får väl försöka presentera vårt klubbfält i Nymölla:

Vi har tre startbanor på ca 45*4 meter.
        Banan på tvären har en ca 2 m hög häck efter ca 5 m - på andra hållet har vi nog minst 30 meter till 20 meter höga björkar.

Bäst är nog banan i längsriktning då vi har ytterliggare ca 40 meter finklippt gräs i anslutning till lincirkeln - avslutas med en stor yvig fura som är lätt att klättra i. Värre är det på andra hållet med ca 20 meter höga björkar och furor som står så tätt att man behöver en 10 meter stege för att nå understa klättringsbara grenarna.

I söndags hade vi tre elever som flög upp för det gamla RC-certet.

/Patrik www.mfksnobben.se

Kommentar

• Kamikaze
          • jan 2007
          • 505

Det är interessant att se vad andra har för flygplatser, Tycker jag 8) Försöker visualisera hur ditt fält ser ut i verkligheten med hjälp av din karta

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
            • 2015

Jo det är ett fint litet fält - fast tyvärr invaderat av sorkar i vinter.
            Du kan se en hel del mer av fältet på vår hemsida www.mfksnobben.se Vi försöker ha en bilddagbok i galleriet. Där syns träden runt fältet på en del landningsbilder.
            /Patrik

Kommentar

Arbetssätt...