rcflyg.se

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddan_6
    • aug 2006
    • 2655

Idag har jag hittat problemet. Det är rätt säkert felkonfigurerad server (iptables) som är boven i dramat. Idag kan jag bara gå in med mobilen eller via google translate. Www.Rcflyg.se svarar inte alls från min ip adress. Inte ens på tcp/syn som den måste svara på (med tcp/syn/ack).

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Utan www funkar inte som sagt. Ett steg bakåt. Var samma sak med vaxjorc.se. Webmastern "löste" problemet genom att helt sonika säga att adressen är www.xxxx och inte xxxx. Kassören handlade och gjorde någonting med koden så nu funkar det utan www också. :-)

Kommentar

• freddan_6
        • aug 2006
        • 2655

Www har inget att göra med problemet. Mot www.rcflyg.se som är registrerat som namn i dns så svarar inte servern alls idag. Innan jag skickar något annat så skickar jag syn på tcp-lager. Servern ska svara syn/ack.

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7943

Har inte haft några problem med denna sajt idag - och jag kör Bredbandsbolagets ADSL-tjänst.
          Roger

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
            • 5250

Ursprungligen postat av freddan_6
            Www har inget att göra med problemet. Mot www.rcflyg.se som är registrerat som namn i dns så svarar inte servern alls idag. Innan jag skickar något annat så skickar jag syn på tcp-lager. Servern ska svara syn/ack.
            Har du en PCAP på det ? Skulle vara till hjälp!
            //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Cummins
              • dec 2015
              • 31

Hej har kunnat logga in och även få upp sidan utan problem. Har Telia adsl. Skrev ett svar men det försvann, men sidan går än, andra svaret nu.

Kommentar

• freddan_6
                • aug 2006
                • 2655

Ursprungligen postat av DrHanke
                Har du en PCAP på det ? Skulle vara till hjälp!

Ni får prata med hostingfirman. Jag tror det började med en chrom anonym flik där inloggning misslyckades. Ni bör ha kortare bantime i fail2ban. Det är trots allt ett forum där fler än jag kan glömma sitt lösenord. Jag är forfarande bannad efter 24h.

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Då är det ett annat problem för utan www så kommer jag sedan något halvår inte in på sidan.

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                    • 5250

https://www.dropbox.com/s/4nqgs2mxh8...6.139.cap?dl=0

Ni får prata med hostingfirman. Jag tror det började med en chrom anonym flik där inloggning misslyckades. Ni bör ha kortare bantime i fail2ban. Det är trots allt ett forum där fler än jag kan glömma sitt lösenord. Jag är forfarande bannad efter 24h.
                    Tack

Ska kolla vad som ligger på servern i form av skydd, men jag tror inte fail2ban ligger på den å andra sidan borde den inte ta forumlogin utan SSH och motsv på servern men ska som sagt kolla det.

Ev kan det finnas ett annat problem med nyare Chrome men måste kolla djupare på det.
                    //DrHanke

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                      • 5250

Ursprungligen postat av henke2
                      Då är det ett annat problem för utan www så kommer jag sedan något halvår inte in på sidan.
                      Japp det är lite olika fel och inte bara ett enda... rcflyg.se var när vi lade på IPv6 adressen så hände nått i DNS zonen, jag kan inte ändra det utan det står "error access rights" typ så det är på g att fixas det också.
                      //DrHanke

Kommentar

• freddan_6
                        • aug 2006
                        • 2655

Ja inte är det problem med chrome om det blir fel på tcp/ip-nivå. Oavsett browser så börjar en session medclient (syn) till hostclient (syn/ack) från host. Och redan här går det fel (eller blir totalt tyst från servern). Just nu använder jag en hollänsk anonymiseringssite för att nå rcflyg. Detta eftersom http://www.downforeveryoneorjustme.com/ sade at rcflyg.se fungerade. Och det är kanske inte alla som tänker på att man kan göra.

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                          • 5250

Ja inte är det problem med chrome om det blir fel på tcp/ip-nivå. Oavsett browser så börjar en session medclient (syn) till hostclient (syn/ack) från host. Och redan här går det fel (eller blir totalt tyst från servern). Just nu använder jag en hollänsk anonymiseringssite för att nå rcflyg. Detta eftersom http://www.downforeveryoneorjustme.com/ sade at rcflyg.se fungerade. Och det är kanske inte alla som tänker på att man kan göra.
                          Jag har frågat hur det ser ut framför servern för oss så får se vad svaret blir. Det ser onekligen inte OK ut, jag skulle vilja se hur det ser ut efter din router men det brukar vara klurigt å kunna sniffa... Kan du pinga i routern ? Samma svar, dött ?
                          //DrHanke

Kommentar

• freddan_6
                            • aug 2006
                            • 2655

Hej
                            När det är dött i routern är det dött framför datorn. Här en logg när jag ersatt routern med datorn, jag har stadsnät så det fungerar. Tyvärr är det då så att idag fungerar det. Bantime är nog två dygn efter misslyckade inloggningar.

Kommentar

• freddan_6
                              • aug 2006
                              • 2655

Ursprungligen postat av DrHanke
                              Jag har frågat hur det ser ut framför servern för oss så får se vad svaret blir. Det ser onekligen inte OK ut, jag skulle vilja se hur det ser ut efter din router men det brukar vara klurigt å kunna sniffa... Kan du pinga i routern ? Samma svar, dött ?
                              Jag kan för lite om suoshin för att veta om det är boven i dramat, men eftersom er server kör suoshin så är min misstanken den.
                              Det borde dock gå att kolla i suoshin's log om den blockat mig, och ta reda på varför. Vad har suoshin för bantime?
                              Så här säger netcraft.
                              http://toolbar.netcraft.com/site_rep.../www.rcflyg.se

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                                • 5250

Jag kan för lite om suoshin för att veta om det är boven i dramat, men eftersom er server kör suoshin så är min misstanken den.
                                Det borde dock gå att kolla i suoshin's log om den blockat mig, och ta reda på varför. Vad har suoshin för bantime?
                                Så här säger netcraft.
                                http://toolbar.netcraft.com/site_rep.../www.rcflyg.se
                                Suoshin är en patch för att säkra PHP, se mer:

Det är snarare nått i nätets brandvägg eller nått lokalt på servern som inträffar eller gör att trafiken blockas. Jag har inte fått tag i server admin får att få mera loggar eller så, först då kan vi dra en slutsats.
                                //DrHanke

Kommentar

Arbetssätt...