https://www.rcflyg.se
Tips - billig tångamperemeter hos Kjell & Co - Svenska RC-flygförbundet

Tips - billig tångamperemeter hos Kjell & Co

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken1

• maj 2008
    • 607

Så där ja, lyckades även jag beställa en från Kjell. Skickad den 11.. men har legat i Härryda (postcentral) sedan den 12 och har inte rört sig på fläcken :P

Kommentar

• pernstig
      • nov 2006
      • 1184

Ursprungligen postat av Christer J
      Har beställt en, men hur är det med riktningen på strömmen? Ska kolla en bensinmotor med laddning och om det då står 1 amp vill man ju veta om det går in eller ut ur batteriet?
      Jag har en motsvarande mätare från Biltema och den visar positivt strömvärde när strömmen så att säga "kommer in från undersidan" men det gäller säkert inte alla strömtänger. Prova på skrivbordet när du känner till strömriktningen i förväg
      /Leif

Kommentar

• Christer J
        • maj 2006
        • 353

Ok tack, då ska jag testa. Har hämtat ut tångampmätaren idag
        Ursprungligen postat av pernstig
        Jag har en motsvarande mätare från Biltema och den visar positivt strömvärde när strömmen så att säga "kommer in från undersidan" men det gäller säkert inte alla strömtänger. Prova på skrivbordet när du känner till strömriktningen i förväg

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Det beror ju på vilken ledare du "klämmer" runt om den kommer att visa plus eller minus vid t ex urladdning. Har ju bara mått urladdning men det borde ju gå att se åt vilket håll energin strömmar. Så Leifs förslag borde väl lösa "problemet".
          Roger

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Ursprungligen postat av Christer J
            Har beställt en, men hur är det med riktningen på strömmen? Ska kolla en bensinmotor med laddning och om det då står 1 amp vill man ju veta om det går in eller ut ur batteriet?
            Mät med tändning på, starta motorn och se skillnaden ;-)

Jag har en likadan, eller väldigt snarlik(ut203) sedan många år och den funkar utmärkt. Min har märkning +/-

En bild bild är 30år gammal, den andra 30 timmar gammal :-)

Superhero

Kommentar

• Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

Ha, jag tror jag har en likadan liggande i garaget som den i läderväskan, känner så väl igen den. Och den fungerar fortfarande!
              DS-24 operatör.
              Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
              Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
              FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Christer J
                • maj 2006
                • 353

Bra tips detta, har testat och det är +/- för strömriktningen på den som ni alla beskriver.
                Ursprungligen postat av McRegor
                Det beror ju på vilken ledare du "klämmer" runt om den kommer att visa plus eller minus vid t ex urladdning. Har ju bara mått urladdning men det borde ju gå att se åt vilket håll energin strömmar. Så Leifs förslag borde väl lösa "problemet".
                Roger

Kommentar

• Christer J
                  • maj 2006
                  • 353

Har testat den nu och det är +/- för strömriktningen. Det ska mätas i tid......
                  Ursprungligen postat av henke2
                  Mät med tändning på, starta motorn och se skillnaden ;-)

Jag har en likadan, eller väldigt snarlik(ut203) sedan många år och den funkar utmärkt. Min har märkning +/-

En bild bild är 30år gammal, den andra 30 timmar gammal :-)

Kommentar

Arbetssätt...