Hej går det å måla med något så att canopyn ser rökfärgad ut har en som är helt genomskinlig men tycker det ser lite tråkigt ut å svart blir så svart . Andreas
Rökfärga canopy ?
Kollaps
X
-
Biltemas svarta toningsfärg till bakljus kan kanske fungera.
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Far...rg-2000028258/ -
Är det tillräckligt mycket mjukgörare i den sprayen? Men bra förslag. Prova! =)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Kan fungera med textilfärg. I mina yngre dagar, när jag tävlade med RC-bilar, så färgade vi ibland plastdetaljerna genom att koka dom i textilfärg. Nu kanske inte din kabinhuv mår bra av kokning men lite förhöjd temperatur i ett textilfärg-bad går säkert bra.
RogerKommentar
-
-
På 80-talet lackerade jag rätt mycket motorcyklar. På den tiden förekom inga vattenbaserade grejer utan allt var lösningsmedelsförtunnad akrylfärg. Då var det väldigt poppis att tona lackeringen, dvs mörka ned den i kanter mm. För att få en jämn toning utan att det såg ut som om man hade spottat snus på skiten, tog jag klarlack och mixade i lite svart färg. Det funkade perfekt!
Borde funka även på canopys...//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.seKommentar

Kommentar