Sidan svår att öppna

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Killenheladagen
    • sep 2015
    • 1394

Kör win8 och 7, två laptops, nån gammal intenorouter(kör datorerna över wifi) fiberinternet från own it, avast, och har även trubbel genom denna samsung tab3(genom wifi och 4g) körandes android genom tapatalk, också genom nödtelefonen sonyxperia genom tapatalk! Ibland kommer jag in fast ej som inloggad! Rcgroups ger mig samma problem, men inte lila ofta m(läs ständigt)
    Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Kommentar

• Killenheladagen
      • sep 2015
      • 1394

Idag har det varit tidvis omöjligt för mig att logga in, jag kunde se rubriker men inte trådarna!!!

Ja tills för en sgund sen bevisligen

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

Inga problem via PCn (har inte kört via mobilen).
        Roger

Kommentar

• Killenheladagen
          • sep 2015
          • 1394

Ursprungligen postat av Glawe
          Jag har samma problem. Hemma på mitt wifi funkar sidan inte alls. Den bara timar ut. Men på mobilen funkar det fint (bortsett från att sidan inte alls är mobilanpassad). Skit-störit!
          Har du provat tapatalk? På en tablet är tapatalk så tokbekvämt att hålla sig a jour med sina diskussioner, känns liitr som gamla "newsgroups" irc!

Kommentar

• Glawe
            • feb 2007
            • 2126

Kör det på mobilen. Men föredrar datorn. Gillar inte tablet alls. Och det är skitstörigt när sidan inte funkar!

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

Kommentar

• Killenheladagen
              • sep 2015
              • 1394

Ursprungligen postat av Glawe
              Kör det på mobilen. Men föredrar datorn. Gillar inte tablet alls. Och det är skitstörigt när sidan inte funkar!

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
              Ja det är ständigt nu men problem vid inloggning, jag gillade ej att skriva från tablet heller först men kör en 7.2" samsung tab som är perfekta storleken för att nå alla bokstäver snabbt, skriver nästan snabbare på denna än på ett normalt qwerty-bord, ibland ligger jag före ett par bokstäver då det går fort...mvh G

Kommentar

• Ted_B
                • dec 2013
                • 335

Sista tiden har det funkat bra, helt utan problem för mig. Det enda jag ändrat på är att jag inte använder internet explorer längre utan bara kör chrome.
                Är det något i explorer som gör att vi blir blockade?

Kommentar

• eflyer
                  • okt 2007
                  • 8

Hej

Tror inte det beror på webläsaren.. har också dessa problem ibland och då fungerar det varken med explorer eller chrome, samt heller inte i safari med telefonen.

Kommentar

• Ted_B
                    • dec 2013
                    • 335

Nä, jag blev utestängd efter förra inlägget, kom in igen först sent på kvällen :(

Kommentar

• Killenheladagen
                      • sep 2015
                      • 1394

Haft problem logga in hela morgonen från Tablet/tapatalk, märker att om jag startar om appen får jag ett nytt försök

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7943

Skönt att man aldrig upplever era problem...
                        Roger

Kommentar

• uffe_46
                          • jul 2015
                          • 734

Hade samma problem idag, efter försökt ladda upp några bilder, säkert något fel i forumets firewall eller server, som blockar Ip adressen efter något som den tycker är ett intrångsförsök, för jag kunde komma in från samma dator men en annan IP

Kommentar

• bem
                            • apr 2009
                            • 1643

Ursprungligen postat av bem
                            Det problem jag har med rcflyg.se är att efter att ha svarat på nåt inlägg så är det i regel kört att sen komma in på rcflyg.se på ett par timmar. Har varit så väldigt länge.
                            Om jag bara tittar är det aldrig några problem, bara om jag gjort ett inlägg eller svarat.
                            /Bo
                            Nu blir det spännade och se om rcflyg.se funkar utan problem - sen igår har jag 100 Mbit/s fiber (Telia öppen fiber med Telia som bredbandsleverantör). Hade Telia ADSL tidigare.

So far so good, jag har postat flitigt här på forumet sen igår och peppar peppar inga problem som det var tidigare i samband men att jag postat/svarat på inlägg.

I övrigt är det som att åka sportbil nu ute på internet, allt laddas i en rasande fart.
                            Nu har jag snabbare internet hemma än på jobbet.

Bredbandskollen visar nu hisnande 93 Mbit/s nedladdningshastighet och lika mycket i uppladdningshastighet.
                            Med ADSl i mitt fall var det bara 15 Mbit/s nedtröms och 2 Mbit/s uppströms (hade tidigare Telia 30 Mbit ADSL).

/Bo
                            Senast redigerad av bem; 2016-12-17, 11:34.

Kommentar

• larsmn
                              • jul 2015
                              • 393

Problemet är någon form för DNS-fel, ibland (ev. beroende på nätleverantör) så får man fel DNS-info. Gissar att felet är att primära och sekundära DNS:en ibland inte är rätt synkade och får man sekundären så sk...r det sig.

Kommentar

• McRegor
                                • maj 2006
                                • 7943

Jag har i princip aldrig haft några problem och kör f n på Bredbandsbolaget och ADSL.
                                Men jag använder Googles DNS-servrar - alltså 8.8.8.8 resp 8.8.4.4
                                Om nu det har nån betydelse.
                                Roger

Kommentar

Arbetssätt...