Ja, men han kör redan den quadrocopter han har med bra precision och vett (men man kan ju passa sej för att ha kompisar till honom med på turen, för då försvinner vettet en aning). Den egentliga skillnaden mot hur vi flyger idag är just att han vill hänga dit en kamera.
Regler för multikopter
Kollaps
X
-
Som jag nämnde - barnen är duktiga att lära sig flyga rent tekniskt men deras förståelse för hur konsekvenserna kan bli av deras handlande är inte alls fullt utvecklat i den åldern - oavsett vad man själv tror. Så föräldrars uppsikt får man nog betrakta som ett krav.
RogerKommentar
-
Håller med fullständigt, eller en vuxen åtminstone (inte en 18årig lekkamratSom jag nämnde - barnen är duktiga att lära sig flyga rent tekniskt men deras förståelse för hur konsekvenserna kan bli av deras handlande är inte alls fullt utvecklat i den åldern - oavsett vad man själv tror. Så föräldrars uppsikt får man nog betrakta som ett krav.
Roger
som kan ta ansvar, tror en quadkopter är farligast i just en grupp barn, en grupp saknar samma samvete och konsekvenstänkande som en individ besitter!!
Skickat från min SM-T211 via TapatalkKommentar
-
Ja, han får ju aldrig, under några omständigheter flyga utan att jag är med. I princip kan jag inte titta bort o göra nåt annat. Man har ju kravet på sej att städa upp efter sej om det skulle gå i backen o det innebär ju att man måste vara med hela tiden o se vad som händer!Kommentar
-
1. Läs på Transportstyrelsen hemsida, där finns bra information även för hobbyflyg. Bl.a om CTR områden mm
Flyg inte över 120 m ( inte 140 m )
2. Försvaret har inget med bilder eller foto att göra längre, det är Lantmäteriet. Finns information på deras hemsida.
3. Glöm allt vad tillståndsansökan är gällande flygfoto och vänta på utslagen i domstolen. ( förutsatt att du inte skall använda
din drönare till övervakning)Kommentar
Kommentar