Svenska Modellflyg blir SMFFs Forum

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kjni
    Administrator
    RCFF - Moderator
    RCFF - Administratör
    • nov 2009
    • 2029

Svenska Modellflyg blir SMFFs Forum

Saxat från SMFFs sajt idag:

SMFF tar över Svenskt Modellflyg

2017-12-23 14:49

• Uppdaterad: 2017-12-23 14:49

Från och med årsskiftet tar SMFF över forumsajten Svenskt Modellflyg. I och med det får förbundet det sedan länge efterfrågade forumet för modellflygsrelaterade frågor. Sajten kommer att få en ny serverplats och en ny forummotor för att säkerställa tillgängligheten.

• pgrts
    • jun 2006
    • 2015

Klicka på bilden för större version

Namn: smf.png
Visningar: 1
Storlek: 18,7 KB
ID: 509605
    Lite tråkigt att den gamla servern gick ner så snabbt efter att de förra ägarna hade meddelat detta på forumet.
    De har skött SMF i 14 år skrev de. Förändrade förhållande med jobb och familj har gjort att de valde att lämna över forumet.
    Vi får väl hoppas att det kommer att bli riktigt bra och att allt gammalt inte tappas bort för historian är viktig.

Kommentar

• kjni
      Administrator
      RCFF - Moderator
      RCFF - Administratör
      • nov 2009
      • 2029

Ursprungligen postat av pgrts
      Lite tråkigt att den gamla servern gick ner så snabbt efter att de förra ägarna hade meddelat detta på forumet.
      De har skött SMF i 14 år skrev de. Förändrade förhållande med jobb och familj har gjort att de valde att lämna över forumet.
      Vi får väl hoppas att det kommer att bli riktigt bra och att allt gammalt inte tappas bort för historian är viktig.
      Ja, det är tråkigt men allt har sin tid. Man får tacka för en stor insats under dom 14 åren och önska lycka till med fortsättningen - både till förra ägarna och nu SMFF. Kanske början på något nytt, bra och spännande.

/Kjell

Kommentar

• bokis
        • maj 2006
        • 5041

Kan nog bli bra,fick höra om detta för några veckor sen,det som kan hända är ju att allt det gamla försvinner,forummotorn var ju "hemsnickrad" så att föra över från det kan nog bli svårt..

Men vem vet?
        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
        (nu även med biskvier!)

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7943

Det vore tråkigt om all kunskap som samlats under alla år i SMF-forumet plötsligt vore väck.
          Sen får vi väl se om det är ett tillfälligt stopp just nu eller om man tagit ner servern medvetet.
          Roger

Kommentar

• No4
            • okt 2007
            • 165

Tänk som det kan bli. Det började ju som ett SMFF projekt på slutet av 90 talet om jag minns rätt. Satt själv i styrelsen då och förfärades över hur vi i styrelsen behandlade killarna som fått denna briljanta ide att startat ett sådant här forum vilket var något fantastiskt då (snacka om att tänka utanför boxen) . Dom möttes av en klassisk misstro där flera medlemmar i styrelsen var vettskrämda över vad som kunde ske på detta forum mm. Paniken var total. De hade säkert en misstro mot hela internet som många andra vid denna tid. Om jag minns rätt så slogs spiken i kistan för SMFFs del i forumet efter ett ärende där Nathans Hobby kallades för Satans Hobby av någon odåga på forumet. Bara och önska det "nya SMFF" lycka till nu och hjälpa svenskt modellflyg allt vi kan så att inte någon odåga skriver något olämpligt igen.....
            Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

Kommentar

• bokis
              • maj 2006
              • 5041

Ursprungligen postat av No4
              Tänk som det kan bli. Det började ju som ett SMFF projekt på slutet av 90 talet om jag minns rätt. Satt själv i styrelsen då och förfärades över hur vi i styrelsen behandlade killarna som fått denna briljanta ide att startat ett sådant här forum vilket var något fantastiskt då (snacka om att tänka utanför boxen) . Dom möttes av en klassisk misstro där flera medlemmar i styrelsen var vettskrämda över vad som kunde ske på detta forum mm. Paniken var total. De hade säkert en misstro mot hela internet som många andra vid denna tid. Om jag minns rätt så slogs spiken i kistan för SMFFs del i forumet efter ett ärende där Nathans Hobby kallades för Satans Hobby av någon odåga på forumet. Bara och önska det "nya SMFF" lycka till nu och hjälpa svenskt modellflyg allt vi kan så att inte någon odåga skriver något olämpligt igen.....
              "internet är en övergående fluga" ,var inte det en utbildningsminister som sa dessa förgyllda ord vid den tiden? God Jul Jonas!
              // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• Mr J
                • maj 2006
                • 4130

Ursprungligen postat av McRegor
                Det vore tråkigt om all kunskap som samlats under alla år i SMF-forumet plötsligt vore väck.
                Sen får vi väl se om det är ett tillfälligt stopp just nu eller om man tagit ner servern medvetet.
                Roger
                Jag håller med dig, men det brukar ju höra till vanligt folkvett att snickra till nån infoskylt när man tar ner en webserver planerat...

Dessutom är jag rädd att det går några år, och sen rinner ut i sanden, som vanligt.

Kommentar

• No4
                  • okt 2007
                  • 165

God Jul Bokis! Glöm inte att krama din fruga som måste vara världens "snällaste modellflyg fru" som gör ett så fint hobbyrum åt dig. Tycker killarna i SMFF har tagit ett bra beslut som tar över och menar allvar med att "vi" alla måste försöka hjälpa till där. Har alltid gillat SMF.
                  Jag vet att alla drömmer om en P-51 Mustang.

Kommentar

• bokis
                    • maj 2006
                    • 5041

God Jul Bokis! Glöm inte att krama din fruga som måste vara världens "snällaste modellflyg fru" som gör ett så fint hobbyrum åt dig.
                    Gjort! Ett par skamgrepp också,jag hälsade från dig! =)
                    // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• pgrts
                      • jun 2006
                      • 2015

..slogs spiken i kistan för SMFFs del i forumet efter ett ärende där Nathans Hobby kallades för Satans Hobby av någon odåga på forumet. Bara och önska det "nya SMFF" lycka till nu och hjälpa svenskt modellflyg allt vi kan så att inte någon odåga skriver något olämpligt igen.....
                      Isses - nu är allting möjligt med telefoner och små skärmar där man varken kan läsa så lätt och någon konstig medhjälpare som automagiskt byter ut en massa ord och bokstäver i meningarna.

Ursprungligen postat av Mr J
                      ..det brukar ju höra till vanligt folkvett att snickra till nån infoskylt när man tar ner en webserver planerat...
                      ...
                      Det var faktiskt ett "klistrat inlägg" högst upp på forumet där de berättade vad som skulle hända - men olyckligtvis nog bara ett par timmar...

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7943

Mejlade Danjel tidigare med fråga om forumet redan stängts ner men har inte fått nåt svar ännu.
                        Roger

Kommentar

• Mr J
                          • maj 2006
                          • 4130

Ursprungligen postat av pgrts
                          Det var faktiskt ett "klistrat inlägg" högst upp på forumet där de berättade vad som skulle hända - men olyckligtvis nog bara ett par timmar...
                          Ett par timmar?
                          Jag hade ingen aning om de nya planerna, men jag har försökt komma in där sen i middagstid...

Kommentar

• Mjoelner
                            • okt 2006
                            • 253

Ursprungligen postat av Mr J
                            Ett par timmar?
                            Jag hade ingen aning om de nya planerna, men jag har försökt komma in där sen i middagstid...
                            Jag är lika förvånad, var inne en vända igår och såg inte till nåt om detta. Nyss när jag skulle in så var den nere.

Kommentar

• McRegor
                              • maj 2006
                              • 7943

Jag såg meddelandet på SMF om ägarbytet men det var antagligen i förmiddags.
                              Roger

Kommentar

Arbetssätt...