Självgranskningsrätt flygfoto .....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sebma

Jag går på Uffes tipps. Så länge man är på ett modellflygfält borde man kunna hänvisa till:

”2 § Spridning av sammanställningar med ett eller flera av följande informationsslag ska vara undantagna tillståndskravet.
    ...
    11 Övningsområde för obemannade luftfartyg.
    Här avses främst ytor som är särskilt upplåtna för denna typ av verksamhet som exempelvis modellflygfält och liknande.”

Skickat från min iPad med Tapatalk

Kommentar

• larsmn
      • jul 2015
      • 393

Problemet är att många RCFF-medlemmar inte har ett specat upplåtet fält, utan flyger där vi kan.

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6809

Ursprungligen postat av larsmn
        Problemet är att många RCFF-medlemmar inte har ett specat upplåtet fält, utan flyger där vi kan.
        Det där är en väldigt väldigt viktig sak att tänka på när man begränsar allt som det görs nu. Många flygare kommer sluta eller flyga ändå, hobbyn minimeras, forumen dör ut, färre börjar, antalet medlemmar minskar, osv. Förr kunde jag testflyga hemma hos mig, bara för att se att hovring fungerade på helis och multis före man for till fältet, men det vågar man ju inte göra längre. Nu hade ju inte detta så mycket att göra med självgranskningen, men fota och lägga ut som man gjorde förr, det ork man inte göra längre.
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

Arbetssätt...