skränkning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbepostis
    • mar 2011
    • 353

skränkning

Om man har en kärra med skevroder med 2 servon och skevroderna sitter längst ut mot spetsarna.
    Om man då höjer skevroderna ca 3-4 mm som neutrallägen kan de då funka som skränkning eller washout
    Tobbe
  • Michael
    • maj 2006
    • 1742

Javisst, det brukar fungera utmärkt.
    Tänk dock på att vid inverterad flygning så blir det wash-in. Beroende på flygplan så kanske detta inte är aktuellt.

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av Tobbepostis
      Om man har en kärra med skevroder med 2 servon och skevroderna sitter längst ut mot spetsarna.
      Om man då höjer skevroderna ca 3-4 mm som neutrallägen kan de då funka som skränkning eller washout
      Tobbe
      Det fina är att du kan mixa skev upp mot höjdroder, så ju mer höjd du drar desto mer skränkning får du och ju snällare blir modellen. Jag gör nästan alltid detta för att slippa modeller som klipper. Det är min singaturmix
      Superhero

Kommentar

• Tobbepostis
        • mar 2011
        • 353

Tack för svaren.Jag håller på att sätta ihop en Fms Hellcat
        Och jag misstänker att den är vingtips benägen
        För den är ganska tung
        FMS påstår att det skall vara en 4cell 2200
        Men en 4cell 3300 behövs för att få rätt tyngdpunkt
        Med ställen infällbara 90 mm från vingen framkant

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

Ursprungligen postat av henke2
          Det fina är att du kan mixa skev upp mot höjdroder, så ju mer höjd du drar desto mer skränkning får du och ju snällare blir modellen. Jag gör nästan alltid detta för att slippa modeller som klipper. Det är min singaturmix
          Blir det som utjämnande luftbroms tillika? Om man kan säga så. Jag har höjdrodrena lite uppåt på min HK DC-3 (som den flyger klart bättre med) och den har lite "märkligheter" för sig vid tex höjdroder. Ska prova. =)
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

Arbetssätt...