Spektrum ix12?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7943

Som sagt - processorn skulle kunna vara lite snabbare men normalt är det inga bekymmer. Sen tillhör jag nog den skaran som aldrig hanterar sådan här elektronik med "smutsiga/blöta fingrar" så den frågan kan jag inte svara på. Men är detta vanligt för dig så är det nog en sändare utan touch-skärm du skall se dig om efter. Skärmen är ju relativt liten så man måste träffa hyfsat rätt - kanske mest kritiskt i övre vänstra hörnet när man skall trycka på modellnamnet för att byta modell. Det hade dom t ex kunna lagt mitt på skärmen där man nu på varje modellminne istället har en stor Bind-knapp - nåt man normalt bara använder en gång per modell. Men det är mest rand-anmärkningar - man vänjer sig snabbt. Det bästa vore ju om du kunde få fingra på en sån sändare innan du bestämmer dig.
    Jag har aldrig kört Spektrum tidigare men kom relativt snabbt in i "tänket" så eftersom du är en gammal Spektrum-användare så har jag svårt att se att du skulle uppleva några avgörande problem.

Kommentar

• Ken1
      • maj 2008
      • 605

Tänket är ungefär det samma som tidigare Spektrum radios, så du kommer snabbt in i systemet.
      Våta och smutsiga fingrar är som Roger nämner kanske ingen höjdare, vilket du säkert märkt på din vanliga mobil.

Apple--Android, nog inga större problem att fixa. Enda du behöver koll på är egentligen Google Play och uppdateringarna från Horizon Hobby.

Kommentar

• Dykarn
        • aug 2009
        • 164

Antar att ni båda flyger IX12 och är nöjda?
        Piper Cub va?

Kommentar

• Dykarn
          • aug 2009
          • 164

Kollade igenom mottagare flottan och alla jag har går på DSMX så det är ju nice.
          Och Dsm2 kommer ju aldrig bli aktuellt ..
          Piper Cub va?

Kommentar

• Ken1
            • maj 2008
            • 605

Ja, jag har IX12 sen förra året, fungerar för mig. Men jag har använt Spektrum sen Dx5:an. =)
            Men äger också en Vbar control, men det beror på att jag även flyger Logo helikopter med Vbar gyro.. Blir lite enklare setup helt enkelt.

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7943

Jo, mina synpunkter på denna sändare har nog framgått av tidigare inlägg och det är min primära sändare f n. Flyger också några kärror med min Horus X12s samt mina inomhuskärror med min lilla Jumper T12 Plus-sändare - främst för att den tar flera protokoll samt att den är liten och smidig att ta med sig till inomhusflygandet.
              Roger

Kommentar

• Dykarn
                • aug 2009
                • 164

Låter bra. Då är det väl bara att köra...
                Piper Cub va?

Kommentar

• Lars 41an
                  • apr 2014
                  • 715

Intressant diskussion om denna Spektrum ix12 sändare.

Har själv använt Spektrum i mer än 10 år och gillar upplägget.
                  Skulle dock vilja veta till vilka funktioner man kan behöva mer än 9(nio) kanaler.

Vänligen hjälp mig förstå denna gåta!
                  Lars

Kommentar

• Ken1
                    • maj 2008
                    • 605

Skalaflyg, helikopter , etc. tänk en kärra med infällbara ställ, luftbroms/ar, hjulbroms, skev/höjd/sida, klaff , kabinhuv som öppnas, en pilot som rör huvudet, lampor , bombfällning, luckor.. tja, listan kan göras lång
                    Ix12 har 12 kanaler, min Vbar control har så många man behöver = nästan hur många som helst. Fråga mig inte hur det fungerar rent praktiskt. Behöver man då alla?. Definitivt inte. Sen är det ju inte begränsat bara till flyg, tänk dig båtar, och andra fordon

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7943

Sen gillade jag användargränssnittet bättre än i t ex DX9. Har man kommit ifrån en Horus X12s så är det liiite svårt att gå tillbaka till ett textbaserat, monokromt gränssnitt...
                      Roger

Kommentar

• Dykarn
                        • aug 2009
                        • 164

En till fundering jag kom på, hur fungerar skärmen när det är kallt ute?
                        Piper Cub va?

Kommentar

• McRegor
                          • maj 2006
                          • 7943

Kan inte svara på köld-frågan på annat sätt än att jag började använda min iX12:a i slutet av februari detta år och även om jag flyger nästan varje dag även vintertid så var det ju i slutet av vintern. Men fungerade utan problem gjorde den. Min Horus X12s har också färgskärm (dock ej touch) och den har fungerat alldeles utmärkt vintertid.
                          Roger

Kommentar

• Per.e
                            • mar 2018
                            • 3

ix 12

Jag har en Spektrum ix2 som jag kört med under 2 säsonger utan problem och är så pass nöjd med den att jag funderar på att byta upp mig till en ix20, (inte värt priset men....). Hör av dig om du är intresserad av att köpa min ix12.

Kommentar

• Per.e
                              • mar 2018
                              • 3

Jag har köpt en AR637T och den programmerar jag direkt från min ix12:a. Fungerar hur bra som helst, synd att det bara är 6 kanaler med det kanske kommer någon med fler kanaler.

Kommentar

Arbetssätt...