Servoförstärkare???

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jaka
    • maj 2007
    • 1486

Servoförstärkare???

Hej!
    Har en del gamla servon som jag vet har trasiga servoförstärkare. Någon som vet var man man få tag på sådana förstärkare?
  • BJS
    • mar 2018
    • 650

Mitt bästa tips är att ta en servoförstärkare från ett annat servo som kanske har fel i växellådan / potentiometern eller liknande. Välj en donator ungefär i samma storlek.

Det finns så vitt jag vet ej lösa servoförstärkare att köpa.

Kommentar

• jaka
      • maj 2007
      • 1486

Hej!
      Så har jag gjort också men servoförstärkarna har tagit slut...så frågan kvarstår!

Kommentar

• Gasman
        RCFF - Administratör
        • aug 2006
        • 553

Två funderingar;

• Vad är det för skitservon där servoförstärkaren ständigt går sönder? Kör du med för hög spänning?
        • Servoförstärkaren brukar ju vara en enhet bestående av fyra krafttransistorer och en drivenhet. Finns det ingen beteckning på den?
        //Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
        Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

www.strangnasmodellflygare.se

Kommentar

• BJS
          • mar 2018
          • 650

Om du är slundrig, så kan du byta ut den ytmonterade IC-kretsen, som troligen är den komponent som gått sönder

Använd specialverktyg, såsom pyttesmå varmluftspistolmunstycken, lödkolvar med jättetunna spetsar och en sådan där grej på huvudet med belysning och starka förstoringsglas.

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

Köp nya servon !
            Roger

Kommentar

• jaka
              • maj 2007
              • 1486

Det har inte hänt ofta att förstärkaren gått sönder, kanske 3-4 gånger under de 47år jag R/C flugit, ibland har det varit motorn. Det är mest av nyfikenhet jag frågar

Kommentar

Arbetssätt...