busflygningar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AM
    Debattglad entusiast

• maj 2006
    • 3464

Dags att ta fram effektiva laserkanoner som kan låsa på - och bränna sönder drönarna. System typ ”ansiktsiktsigenkänning” kan sortera ut drönare och inte skjuta på civila flygplan. Priset för ett Gripenplan skulle säkert räcka långt vid utvecklingen av en drönarlaser.
    Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Då har det rapporterats drönarflygningar i stan även här. Ja - har svårt att tro att det är "ryssen" - snarare andra, inhemska som tycker det är kul att retas och hängt på.
      Roger

Kommentar

• Danne1700

• okt 2017
        • 502

Kanske bara vanliga oskyldiga flygövningar som blivit hotfulla i folks ögon efter all uppmärksamhet?
        Jag vet inte om det är så, men jag skulle inte bli förvånad isf.

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

Den där filmen som visades på en "vingdrönare" så såg mest ut som en privatjet. Jag har inte letat, men med tanke på hur många som borde ha sett alla så måste det ju finnas bilder och filmer på sociala medier. Idag går alla med kameror i sina fickor jämfört med när ubåtarna sades krylla förr i världen.

En kan va på riktigt, resten avledande. Inte vet man.

Ger man sig in i leken får man leken tåla?
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Danne1700

• okt 2017
            • 502

Under veckan har det rapporterats flitigt om drönarobservationer runt om i landet. Den enda som medier visat rörliga bilder på sågs i Saltsjöbaden under tisdagen och visar sig inte vara någon drönare. SVT kan nu berätta att föremålet är ett flygplan från Svenskt ambulansflyg. – Jag kollade på flightradar24 och precis den tiden flög vi över Saltsjöbaden, säger piloten Daniel Hägg.

Hur f-n man kan få den till att se ut som en drönare...

Kommentar

• turbin

• jun 2016
              • 378

Vojjne vojjne, dom hade nog rökt på??

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7942

Nåja turbin - du kommer väl ihåg vad som siktats vid Alnö-bron och på fjärden utanför Fläsian på sin tid...
                Roger

Kommentar

• turbin

• jun 2016
                  • 378

Ja du, fast då ville nog ”små gröna män” få mera resurser till försvaret, det var lite kris då med penigan.
                  :viking:

Kommentar

Arbetssätt...