Blir snart tokig

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

suck

kanske två cylindrar suck nu vatt det tungt i huvudet motorn ska i första hand sitta i super staren som är 1650 i spännet... fasen skulle inte frågat någon men nu är det som det är hade förväntat mig att alla forumedlemmar sagt samma sak :lol: :lol: :lol:

Kommentar

• colsson
      • maj 2006
      • 1165

Men fråga oss om vilket märke på mottagare som är bäst då!! :lol:

Jag har lärt mig att inte ställa frågan "Vilken XXXXXX är bäst??" Det blir bara en j***vla soppa av alla svar och det slutar ofta i slagsmål. Det är bättre att be alla om sin åsikt, så kan de som har provat prylen få säga vad de tycker. Utifrån det kan man sen fatta sitt eget beslut.
      Jag minns speciellt en tråd om mottagare på SMF som spårade ur fullständigt.... :roll:

Kommentar

• wesse
        • maj 2007
        • 5864

mm

en ys med ryggsäck o moj framtill ser otroligt go ut o så kanske detta gör att jag får prata med dom som är förmer ute på flygdagarna...
        fast det är nog skönast att va en svensson o då kör man volvo respektive saito...

Kommentar

• sundqvistjohan
          • jul 2006
          • 1289

Bränslepump är kanon. Jag har OS FS 120 Surpass III med pump. Härligt att kunna göra vad man vill med trotteln och när man vill utan att motorn stannar. Litet tyngre än motsvarande Saito, men jag är mycket nöjd men min OS. Så slipper man tryckslangen till tanken (har en "ventilslang" så att det slipper luft in i tanken när bränslet minskar).

Kommentar

• wesse
            • maj 2007
            • 5864

Ursprungligen postat av sundqvistjohan
            Bränslepump är kanon. Jag har OS FS 120 Surpass III med pump. Härligt att kunna göra vad man vill med trotteln och när man vill utan att motorn stannar. Litet tyngre än motsvarande Saito, men jag är mycket nöjd men min OS. Så slipper man tryckslangen till tanken (har en "ventilslang" så att det slipper luft in i tanken när bränslet minskar).
            den verkar gudagod kan nog bli med överts på listan ska bestämma mig på måndag ska ta hela helgen åt att fundera o smöra för min hustru...

Kommentar

• Marcus72
              • maj 2007
              • 180

YS110S...jag har en och jag är skit nöjd!!
              Har visseligen varken monterat den eller startat den, har inte ens något plan till den...men det gör inget, jag har en !!!

Kommentar

• Tobbe O
                • maj 2006
                • 1431

Ursprungligen postat av T5
                Yep jag förstår hur du menar och håller med. Det är bara prylfetishisten i mig som gapar och skriker YS, sen om den aldrig skulle hamna i ett plan utan bara bänktestas skulle jag vara nöjd

= Behöver ingen, men vill ha och tycker Wesse ska ha också !!!???

Jag har nya YS 110S i min Funtana X100, finns nog inget att jämnföra effekten med i "klassen" för den är ännu grymmare än den gamla 110:an.

Ska det vara 4t så ska det vara YS iaf om man vill ha prestanda.

Kommentar

• hovhas
                  • jun 2006
                  • 88

Har kört YS i 2 år, har 2 st 110 (äldre modellen)i varsitt plan (funtana och showtime) och en 140 DZ i i en QQ yak).

De är svåra att ställa in, när väl det är gjort så går de stabilt och är starka. Har haft både Saito och OS fyrtaktare. Personligen kommer jag inte att använda andra motorer än YS framgent. Inte för prylargumentet ovan, snarare för driftstabilitet och effekt. Fast nu blir det mest bensin framöver
                  Ju mer man flyg!

Kommentar

• wesse
                    • maj 2007
                    • 5864

klart

tack för diverse råd nu har jag bestämmt mig det ble ys som kommer gälla framöver hoppas dom går bra nu...väntar bara på att dom ska komma hem någon gång djäkla posten......

Kommentar

Arbetssätt...