Välkommen till MFK Snobben

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palleman
    • nov 2007
    • 353

Jag har sedan 2.4Ghz kom till RC världen varit mkt kritisk då en hel påse med andra prylar ligger på detta band.. WLAN, trådlösa hörlurar, bluetooth, microvågsugnar etc...

Ok för att en sån radioskvättare som micron är sällsynt ute på fälten men det är mkt annat. Hur många stänger verkligen av sina mobiltelefoner på fältet... jaja iaf..

Men började i vilket fall få upp ögonen lite för detta system framförallt för att det blir mer och mer helikopter för min del.. och då för den lilla nätta antennen som blir på dom höga frekvenserna...

Men har med anledning av denna händelsen även börjat överväga 2.4'an även för flyg..

Vet inte vilka prisskillnader det är på tillbehör såsom mottagare för 2.4g kontra 35m.. men är det samma så kan man ju tänka sig gå över...

Saken är den att jag nyss (i höstas) investerade i en Graupner MX-16 med sändarbord o grejer.. så vill ju helst nöta lite på domdär..
    Mvh Palleman

Kommentar

• knas
      • okt 2006
      • 206

Ursprungligen postat av Palleman
      Jag har sedan 2.4Ghz kom till RC världen varit mkt kritisk då en hel påse med andra prylar ligger på detta band.. WLAN, trådlösa hörlurar, bluetooth, microvågsugnar etc...

Ok för att en sån radioskvättare som micron är sällsynt ute på fälten men det är mkt annat. Hur många stänger verkligen av sina mobiltelefoner på fältet... jaja iaf..

Men började i vilket fall få upp ögonen lite för detta system framförallt för att det blir mer och mer helikopter för min del.. och då för den lilla nätta antennen som blir på dom höga frekvenserna...

Men har med anledning av denna händelsen även börjat överväga 2.4'an även för flyg..

Vet inte vilka prisskillnader det är på tillbehör såsom mottagare för 2.4g kontra 35m.. men är det samma så kan man ju tänka sig gå över...

Saken är den att jag nyss (i höstas) investerade i en Graupner MX-16 med sändarbord o grejer.. så vill ju helst nöta lite på domdär..
      Alla system har sina för och nackdelar, Finns enstaka grejjer som inte har så smart komunikation via det fria 2.4GHz bandet, tex trådlösa kameror, så visst kan man bli nedskjuten då också. Men risken för det är nog bra mycket mindre än med 35MHz, även om det skulle finnas bluetooth, wlan, mobiler osv i närheten.

Kommentar

• buskflygaren

Ja du palleman och annars är det bra?

Det är verkligen inte lätt för dej, någon lägger på luren någon annan vill inte ge dej pengar och någon annan ljuger och mitt i allt sitter du och har så rätt.

Och självklart tycker rcff att det här är ju så viktigt så klart att pallemannen ska få media utrymme att uttrycka sin självömkan, pinsamt!

mvh Daniel

Kommentar

• Palleman
          • nov 2007
          • 353

Ursprungligen postat av buskflygaren

Det är verkligen inte lätt för dej, någon lägger på luren någon annan vill inte ge dej pengar och någon annan ljuger och mitt i allt sitter du och har så rätt.

Och självklart tycker rcff att det här är ju så viktigt så klart att pallemannen ska få media utrymme att uttrycka sin självömkan, pinsamt!

mvh Daniel
          "harmon" har skrivit ett inlägg på SMF som passar alldeles ypperligt som svar på ditt, hänvisar dig dit.

Hjälper dig på traven här har du en länk

Har du något vettigt och sakligt att komma med så orkar jag säkert lägga ner tid på dig..
          Mvh Palleman

Kommentar

• bokis
            • maj 2006
            • 5041

mvh Daniel
            "Vi" på RCFF tycker att detta ,såsom ett fritt forum är just det,d.v.s. fritt.
            O det min bäste herre betyder att vem som helst får uttrycka sin åsikt
            här o vem som helst får bemöta eller reagera på det inom vissa ramar.
            Personangrepp o div.påhopp gillas inte men även du fick nu utrycka din åsikt eller? O det är något som jag upskattar..
            // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

Kommentar

• buskflygaren

Ursprungligen postat av bokis

mvh Daniel
              "Vi" på RCFF tycker att detta ,såsom ett fritt forum är just det,d.v.s. fritt.
              O det min bäste herre betyder att vem som helst får uttrycka sin åsikt
              här o vem som helst får bemöta eller reagera på det inom vissa ramar.
              Personangrepp o div.påhopp gillas inte men även du fick nu utrycka din åsikt eller? O det är något som jag upskattar..
              Självklart! Men nu har ju palleman fått hålla på en stund med trakasserier mot en klubb och en ledare som fortfarande är namngiven på er sida.

Det tycker jag är dåligt!

Mvh Daniel

Kommentar

• buskflygaren

Ursprungligen postat av Palleman

mvh Daniel
                "harmon" har skrivit ett inlägg på SMF som passar alldeles ypperligt som svar på ditt, hänvisar dig dit.

Hjälper dig på traven här har du en länk

Har du något vettigt och sakligt att komma med så orkar jag säkert lägga ner tid på dig..
                Snälla lägg inte ner tid på mej, rätta till det du har ställt till med i stället.

mvh Daniel

Kommentar

• kenneth67
                  • jun 2007
                  • 2545

mvh Daniel
                  ja sorleken anger väl vad det är som är pinsamt !?? tycker inte det verkar som du läst tråden från sin början ! buskflygaren!!!!
                  med den inställningen du har hoppas ajg verkligen att du själv råkar ut för samma sak!! kul å se om du har samma slappa attityd då ??

Kommentar

• bokis
                    • maj 2006
                    • 5041

Jag tror ,liksom alltid,att man själv faktiskt kan bilda sig en åsikt med hjälp av det som skrivs..
                    Jag har en åsikt om detta o den har jag utryckt..
                    Uppskattar mycket ett forum med högt till tak o med ett minimum av ingripande av oss moderatorer..
                    O en del av det som skrivs här ovan tycker jag kunde avhandlas privat men men..
                    Vägt mot att ha ett forum där alla kan skriva fritt så väger detta argument lättare. Det bör räcka med det som Mats(kloka ord som vanligt ) o Ove har skrivit för att sätta gränserna tycker jag..
                    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• AM
                      Debattglad entusiast
                      • maj 2006
                      • 3464

Diskussionens vågor går höga. Och det är ju bra - för vi lär oss ju alla något av det. Eller hur?

Vem som är "skyldig" eller inte, eller som ska ersätta skadorna i den inträffade incidenten i MFK Snobben kan endast de inblandade klara ut.

Men viktigt är att vi här på forumet fritt kan ta upp ämnen som inte alla gånger är bekväma. Som sagt - vi kan alla lära oss något. T.ex att en bagatellartad incident kan spåra ur beroende på stolthet, feghet, olika synsätt och åsikter om "utbölingar" etc, etc. Jag tycker man ska klara ut sådana här problem på ett vuxet sätt - i all synnerhet då nya unga modellflygare är inblandade och ska bilda sig en uppfattning av hur man agerar "vuxet".

Jag lägger ingen värdering i vem som är skadeståndskyldig eller något som helst annat i denna incident. Jag hoppas det hela löser sig till det bästa och att de inblandade kan lägga händelsen bakom sig.

Det borde ju inte vara svårt att reda ut det hela. Se till att ni träffas på ett möte där ni lugnt och sakligt pratar igenom det inträffade. Då kommer Ni nog också på en lösning som bägge parter kan acceptera och hur man i framtiden ska undvika att det inträffade upprepas.

Sedan kan jag också tillägga att jag varit bortrest några dagar och inte haft möjlighet att bevaka denna tråd gällande namngivandet av personer. Det borde inte heller behövas tycker jag. På något sätt känns namnen oviktiga.

Mvh
                      Ove
                      Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• DaEk
                        • aug 2007
                        • 411

Hej!

Palleman! Det du beskriver om vad som hände på klubben

var skandal. Vuxet föredömme skall väll ändå kunna sköta det här på ett mer moget sätt.

Och att låta grabbarna ta ut sina modeller utan att kolla frekvenser är oansvarigt, och mamman, skäller och slänger på luren.

Om allt det här stämmer står jag helt på pallemans sida, tråkigt är bara att grabben hamnar i klämm tyvärr.

Men om de inte ringer och ber om ursäkt så förstår jag dig.

Min åsikt, hoppas ingen blir sur! Och helt rätta att ta upp det här.

Kommentar

• Palleman
                          • nov 2007
                          • 353

Ursprungligen postat av DaEk
                          Hej!

Palleman! Det du beskriver om vad som hände på klubben

var skandal. Vuxet föredömme skall väll ändå kunna sköta det här på ett mer moget sätt.

Och att låta grabbarna ta ut sina modeller utan att kolla frekvenser är oansvarigt, och mamman, skäller och slänger på luren.

Om allt det här stämmer står jag helt på pallemans sida, tråkigt är bara att grabben hamnar i klämm tyvärr.

Men om de inte ringer och ber om ursäkt så förstår jag dig.

Min åsikt, hoppas ingen blir sur! Och helt rätta att ta upp det här.
                          Skandal är nog ett vettigt ordval, har fram till för ett par veckor sedan försökt nå mannen som bar ansvaret via telefon utan framgång.

Har försökt ringa honom under olika tider på dagarna för att pricka rätt, men ändå inte lyckats... Misstänker starkt att han helt enkelt inte vill svara i hopp om att slippa städa efter sig.

Så vädjar därför till "pgrts" eller annan hederlig inom MFK Snobben, för det finns många bra människor i den klubben, be mannen i fråga kontakta mig för att reda ut det hela....

Om mannen inte har kvar mitt telefonnummer så ringer han min vän "Diesel" som var med mig vid incidenten... För hans telefonnummer vet jag att mannen har... Och får mitt nummer den vägen...

För det blir mycket enklare för alla parter att reda upp detta utan en rättskarusell, där tror jag mannen och jag är helt överens, och det är alltid en bra början för ett lyckligt slut..
                          Mvh Palleman

Kommentar

Arbetssätt...