Flygplats kring Solna?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • genland
    • maj 2006
    • 1228

Ursprungligen postat av jaka
    Hej!
    Naturligtvis får man inte flyga på ett klubbfält om man inte är medlem!

Är man man med i en annan klubb brukar man få gästflyga 1-2 ggr på vårt fält innan vi vill att man betalar medlemsskap hos oss.

Vi tar 675:- år, inkl SMFF avgiften (330:-).

????
    Ber om ursäkt detta inlägg har ju egentligen ingen bäring
    vad gäller din förfrågan fredrikr, men vill gärna belysa
    att det tydligen är skillnad på hur olika klubbar
    ser på saker med avseende på jaka:s inlägg.
    Vår klubb MFK Genlanda tar med öppen famn emot
    alla som vill flyga på vårt fält, naturligtvis!!
    Bara man uppför sig enl fältreglerna.
    Nåt krav på medlemskap efter si o så många flygturer
    har vi heller inte, den som finner att våra faciliteter
    är bra brukar lösa medlemskap iaf.
    Medlemsavgiften är 100:- kr o 50:- kr om man är under 15 år.

Är det så här (som jaka beskriver) som är standard
    bland klubbar?
    Då anser jag det vara liite väl strängt.
    (OBS Personlig uppfattning)
    Mvh Kent

Kommentar

• fredrikr
      • nov 2007
      • 124

Jag tackar för alla tips och inbjudningar!

Just nu är jag lite kluven. Bråket mellan RCFF och SMFF visar upp SMFF i ganska dålig dager, och det känns lite trögt att börja skjuta in pengar till dem. Men många klubbar, däribland min lokala klubb, har ju SMFF-medlemskap som en tvingande del av klubbmedlemskapet, och många (de flesta?) har det också som krav på gästflygare. Jag har redan ansökt om medlemskap i RCFF, för att det känns vettigt och ger mig den försäkring som egentligen är den viktigaste orsaken för just mig att gå med i ett förbund. Duger RCFF-medlemskap för att få gästflyga någonstans i Stockholmsregionen? Vill jag sedan flyga regelbundet på ett fält så löser jag förstås gärna medlemskap, och pang så är väl med i SMFF i alla fall då...

Känns mest som att man vill hålla sig till RCFF och bara flyga i parker och på vischan, för att hålla sig utanför SMFF.

Kommentar

• bokis
        • maj 2006
        • 5041

Jag tycker att du ska ta kontakt med en klubb hur som haver,låt dig inte avskräckas av den gångna tidens debatt..Det kommer (o finns redan) klubbar som struntar i SMFF eller RCFF..
        Det ena utesluter inte det andra,flyga i parker o annat kan man göra ändå..
        Huvudsaken är ju att du får tillfälle o utöva din hobby,RCFF:s försäkring hjälper det hela på traven lite o sen har man ju forumet för o ställa sina frågor..
        Utrustad med lite tålamod så tror jag att vi kommer att få se en förändring i modellflygsverige även om det i dagsläget motarbetas..
        Även modellflygare måste föja med i utvecklingen!
        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
        (nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...