Ålder

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaEk
    • aug 2007
    • 411

En till i ungdomsgruppen, är 14 år och flyger.
    Tyvärr kan jag inte ta mig till fältet även ifall jag hade moppe.

Bor 40 km ifrån det, och flyger endast metanol så jag kan inte flyga vid fotbollsplanen :( Får köpa en multiplex acromaster.

Själv så försöker jag driva hela skolan att börja, går väll sådär än så länge :lol: Tjejerna verkar dock positiva

Kommentar

• flygaren_93
      • sep 2007
      • 427

Ursprungligen postat av Zipz
      Yes bara 4 månader kvar till moPPe!!
      Ursprungligen postat av DaEk
      En till i ungdomsgruppen, är 14 år och flyger.
      Tyvärr kan jag inte ta mig till fältet även ifall jag hade moppe.

Bor 40 km ifrån det, och flyger endast metanol så jag kan inte flyga vid fotbollsplanen Får köpa en multiplex acromaster.

Själv så försöker jag driva hela skolan att börja, går väll sådär än så länge Tjejerna verkar dock positiva
      Ja då är det fler än jag som är 14 på detta forum.
      Tänk att Tjejerna kan vara positiva till modellflyg hos dig...

Jag har lite mer än 5 månader till 15 och köra mopped till fältet.
      Är det någon som vet regler för vagn efter mopped?

jag har modellflyga för 3,5 år (började flyg när jag fyllde 11 år och första planet byggde jag några månader innan dess byggde planet helt själv)

Alex

Kommentar

• AM
        Debattglad entusiast
        • maj 2006
        • 3464

Hej, kul att höra från Er ungdomar.
        Ja det är surt med transporterna. Jag hade samma bekymmer när jag var under 15 år. Bodde mer än en mil från klubben, tog buss två gånger i veckan till klubblokalen för att tälja på en handluns. Det var inte min grej. Jag ville flyga RC. Första modellen en Vagabond. Såg ut ungefär som en skokartong med vingar och en 5cc motor.

Lycka till med RC-flygandet.

Mvh
        Ove
        Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Glawe
          • feb 2007
          • 2126

Tranport av modellflyg borde vara absolut bäst på en flakmoppe. Kollar du blocket kan du nog få tag i en för ett par hundringar om du har tur. Bygg sen en låda på plaket med "fack" så är du regnsäker med

Kommentar

• flygaren_93
            • sep 2007
            • 427

Flakmopped kostar minst 7000kr och ny över 20 000 kr.
            Jag får se vad det blir. Jag vill nog inte köra flakmoped till skolan, och det ska jag göra om jag skaffar en mope.

Det är i alla fall 5 månader kvar...

Alex

Kommentar

• Niclas_W
              • maj 2006
              • 25

Min bror Tobbe satte flaket bakom moppen och det funkade utmärkt. http://www.svensktmodellflyg.se/foru...entMainTopic=1 :badgrin:
              /Niclas

Kommentar

• DennanHMFK
                • maj 2006
                • 1135

när man själv var i ~13års åldern så cyklade jag och polarn till fältet varje helg. 16km till fältet från oss.

polarn hade cykelkärra, så där lastade vi ett bilbatteri, startlåda och en SK78A, sen trampade vi på.

annars har jag haft en väldans tur, farsan är också rc-flygare, så man har alltid haft han att åka med när det gäller flygningar/uppvisningar och byggkvällar.

började med modellflyg ~7års ålder (24 nu till jul), men har varit aktiv på fältet sen jag kunde gå, varjefall vad alla videofilmer kan bevisa. haha

Kommentar

• Frippe
                  • maj 2006
                  • 226

Ursprungligen postat av flygaren_93
                  Flakmopped kostar minst 7000kr och ny över 20 000 kr.
                  Jag får se vad det blir. Jag vill nog inte köra flakmoped till skolan, och det ska jag göra om jag skaffar en mope.

Det är i alla fall 5 månader kvar...

Alex
                  Köp en 50 heli och en fet rygga så kan du ändå åka till fältet även om du köper en tvåhjulig moppe.

Fyller 18 i maj....längtar efter körkortet....

Kommentar

• MrJet
                    • maj 2006
                    • 215

Om den här tråden är aktiv efter 14 December så ska jag rösta igen,
                    men denna gången i kategorin 40-49 år

/MrJet

Kommentar

• Daniel L
                      • nov 2006
                      • 1250

att vi var så många som är mellan 15 och 20 år visste jag inte.
                      det är väll inga utav er som också går på hässlöflyg gymnasium eller??

och om det är någon som vill bli pilot, flygtekniker eller flygmekaniker så kan jag verkligen rekomendera dessa linjer. går själv som flygtekniker och som flygintresserad är detta en dröm som går i uppfyllelse.
                      jag menar titta bara på vad vi fick göra i torsdags. vi fick köra in ställen på en j35 draken J och på den andra draken skolan har håller vi att plocka ur motorn ( MYCKET ROLIGT )

och om ni inte går på skolan men befinner er i västerås så har vi en äng precis brevid bostäderna som vi (ca5 aktiva modellflygare finns mer men de syns knapt alls) flyger på så fort det är vindstilla. det går visseligen inte att starta med en metanol kärra än vänta bara tills det blir ordentligt med snö då flyger vi även med sådana saker. men en parkflyer är helt perfekt att flyga med

och nu när inte mörker stoppar oss så kan man ibland se något julgran och ufo liknande saker flyga omkring :badgrin:

ps glömde säga att jag är 17 år, 18 i slutet av februari
                      glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
                      Daniel L

Kommentar

• Zipz
                        • nov 2007
                        • 262

Jag ska ha uppskriving i eu-moppe snart. Vi har det i skolan så jag får kortet för ca 120 kr 8) 8) ..

Kommentar

• DennanHMFK
                          • maj 2006
                          • 1135

Ursprungligen postat av Daniel L
                          att vi var så många som är mellan 15 och 20 år visste jag inte.
                          det är väll inga utav er som också går på hässlöflyg gymnasium eller??

och om det är någon som vill bli pilot, flygtekniker eller flygmekaniker så kan jag verkligen rekomendera dessa linjer. går själv som flygtekniker och som flygintresserad är detta en dröm som går i uppfyllelse.
                          jag menar titta bara på vad vi fick göra i torsdags. vi fick köra in ställen på en j35 draken J och på den andra draken skolan har håller vi att plocka ur motorn ( MYCKET ROLIGT )

och om ni inte går på skolan men befinner er i västerås så har vi en äng precis brevid bostäderna som vi (ca5 aktiva modellflygare finns mer men de syns knapt alls) flyger på så fort det är vindstilla. det går visseligen inte att starta med en metanol kärra än vänta bara tills det blir ordentligt med snö då flyger vi även med sådana saker. men en parkflyer är helt perfekt att flyga med

och nu när inte mörker stoppar oss så kan man ibland se något julgran och ufo liknande saker flyga omkring :badgrin:

ps glömde säga att jag är 17 år, 18 i slutet av februari
                          har pluggat där.
                          dock som flygmek.

bor i västerås för den delen.

Kommentar

• Daniel L
                            • nov 2006
                            • 1250

haha vad kul. då känner du väll igen ingmar, roland åå mats

ps jaja vet att det är lite tidigt men man ska ju inte vara här över jul så vi får ju kompensera
                            glöm inte bilder och filmer:thumbup:

MVH
                            Daniel L

Kommentar

• DennanHMFK
                              • maj 2006
                              • 1135

Ursprungligen postat av Daniel L
                              haha vad kul. då känner du väll igen ingmar, roland åå mats

yesbox

Kommentar

• flygaren_93
                                • sep 2007
                                • 427

Jag har funderat på västerås flyggymnasium. Men jag vet inte om det är rätt för mig. men jag har 1-1,5 år att bestämma mig. vad var det för intagnings poäng för er/normalt?

Alex

Kommentar

Arbetssätt...