Tävling: Vi har tomtar på loftet!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DrHanke
    • maj 2006
    • 5250

Tävling: Vi har tomtar på loftet!

Hej kära forummedlemmar,

Det går ett rykte på byn att Rudolf (ni vet ,han som har en lanterna i fram) har sjukskrivit sig fram tills tjugondag knut. Pga av detta har RCFF fått brev av rikstomten att det kan behövas transport av diverse saker som våra kära medlemmar hoppas få den 24/12. Vi här på RCFF ber nu er medlemmar om hjälp att konstruera en släde i .40 storlek och vara fjärrkontrollerad ,Tomten önskar icke delta i resan. Vi vill därför ha en ritning eller bild på en ide som vi kommer att skänka motor, mottagare samt servon till så att Tomten kan leverera sina paket på julafton, Tomten önskar själv att vara hemma på julafton för att ta sig en en kopp "choklad". PDT_Armataz_02_15

Motor: Ny ASP .46 2-takt
    Mottagare: 4k mottagare FM inkl kristall
    Servo: 2st std

Förslag lämnas i tråden, enväldig domare är Tomtemor. Tomtemors beslut kan ej överklagas.

Vinnaren kommer av Tomtemor att utses på Lucia varpå pris kommer per omgående till vinnaren.

Förslaget skall vara klart för avfärd innan julafton samt förevigat på bild och film.

Mvh
    "Tomtenissarna"
    (Ove, Hanke, Bokis)
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

ska det vara en färdig skapelse eller en ritning bara vet inte om jag fattat riktigt är nog lite trött...

mycket bra u kul idé hurra för hanke o bokis

Kommentar

• DrHanke
      • maj 2006
      • 5250

Du får själv välja om du vill rita eller bygga den direkt, kravet är att den skall dokumenteras innan julafton. Den behöver inte kunna flyga, dvs det kan vara en motoriserad släde tex. Den skall kunna fara framåt med julklapparna och den utr som delas ut som pris.
      //DrHanke

Kommentar

• kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

hmmmm har min ide klar men det ska vara en "tomte" släde??

Kommentar

• bokis
          • maj 2006
          • 5041

..Gör vad som faller dig in Kenneth,domarn är lättpåverkad!
          Bara det är gjort med fantasi o med en förhoppning att det ska funka så e hon nog nöjd..
          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

Kommentar

• wesse
            • maj 2007
            • 5864

har suttit oppe hela förjordade natten o kommer inte på något..vill ju att den ska komma med på expressens löpsedel o de är inte lätt...nu har ni tre vise män ställt till det i mitt huvud med denna tävling..
            såg att Ove va delaktig o det missade jag förut så då hurrar vi bara för ove denna gång...han leve hurra hurra hurra

Kommentar

• plutoorjan
              • feb 2007
              • 127

Kul idé!

Har ett par idér.. hmmm... fundera mera...

Kommentar

• kenneth67
                • jun 2007
                • 2545

enfråga eftersom jag är ett dubbel spån jag uppfattade som att "släden" skulle byggas med avseende att "passa" det man får i pris !?? eller är det fritt att använda sig av fler servon/kanaler ???

Kommentar

• bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

Motorn ska användas,jepp!
                  // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• wesse
                    • maj 2007
                    • 5864

suck kommer bara på oanständiga idéer vad är det för fel på mig..kanske tomtemor gillar mitt bidrag ändå :lol:

här är en snutt till tomtemor o det ska då va en liten muta så hon kanske lägger en röst på mitt slutliga bidrag......
                    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=zsZsk-9S0kk"]YouTube - Julstake[/ame]

Kommentar

• bokis
                      • maj 2006
                      • 5041

F-N pojkar o flickor,här får ni en gratis setup "de luxe" o så är det den där ollonbollstillverkaren som lever om mest här..
                      Lucia.....13 dec..sen skickas det till det som faller tanten i smaken till er...
                      // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• wesse
                        • maj 2007
                        • 5864

Ursprungligen postat av bokis
                        F-N pojkar o flickor,här får ni en gratis setup "de luxe" o så är det den där ollonbollstillverkaren som lever om mest här..
                        Lucia.....13 dec..sen skickas det till det som faller tanten i smaken till er...
                        Håller med dig Bokis en gratis setup är inte fy skam då det i alla klubbar finns yngre som behöver detta i sina nybörjarkärror ...nu har jag kommit på den slutliga idéen så nu ska det tillverkas ...fast det är ju supertråkigt om det inte blir massor av tokiga o roliga förslag...så gnugga huvuden o bygg för glatta livet nu alla rc-människor...
                        p.s tror du Tomtemor är mutbar?

Kommentar

• DrHanke
                          • maj 2006
                          • 5250

allvarligt wesse.. när kommer "advensstaken" den med 4st ljus där ljusen sitter i "hålet" å blir ju fint när stearinet runnit ner..
                          //DrHanke

Kommentar

• wesse
                            • maj 2007
                            • 5864

Ursprungligen postat av drhanke
                            allvarligt wesse.. när kommer "advensstaken" den med 4st ljus där ljusen sitter i "hålet" å blir ju fint när stearinet runnit ner..
                            gör bara en sån varje jul...och vart jag sänder den är hemligt 8)

Kommentar

• AM
                              Debattglad entusiast
                              • maj 2006
                              • 3464

HANKE!
                              :oops:
                              /Ove
                              Ove (AM) Nielsen

Kommentar

Arbetssätt...