Utlands-semester med modellflyg?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyroth
    • maj 2006
    • 721

Ursprungligen postat av wesse
    tack för alla bra svar...funderar på vad det ska bli för drömsemester vore ju kul om det stod lite halvnakna tjejer bredvid o applåderade varje landning...
    Hej Wesse,

Känner en del som åker till Thailand och flyger på vinter halvåret.
    En av dem är Rune Nessen som gjort detta i minst 20 år nu.
    Han driver en flygskola i Norge på sommartid och i Bangkok på vintertid.
    Han har även känningar inom hobby affärer i Bangkok, så kolla på denna sida och skriv sedan ett par rader till honom.

Jag har själv tagit en del lektioner av Rune för länge sedan och kan bara säga att han är en otrolig begåvning vad det gäller framförandet och servandet av våra små maskiner.

Sen har du förstås som jag brukar tjata om utlandet runt hörnet då det bara är att ta färjan till Gotland, så nära men ändå så långt bort.....

Jag är själv just nu i Korea och har just hittat en lokal hobby affär, skall se om jag hittar till det lokala fätet senare idag.

Modellflygare är sig ganska lika var man än kommer i världen, och det är underbart.

// Niklas

Kommentar

• Per P
      • jun 2007
      • 1285

Wesse, du kan ju åka o hälsa på Nyroth... Gotland är ju i princip utomlands :lol:
      Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• Pidde
        • aug 2006
        • 27

Camping La Massane i Argeles sur Mer i södra Frankrike (någon mil norr om gränsen till Spanien) har egen klubb och fält. Har aldrig bott där, bara passerat förbi några gånger men är sugen på ett stopp där nästa gång vi ska söderut.
        Vill gärna ha tips på om det finns fler campingar, med modellflyg i nära anslutning, runt om i Europa.
        --- Scuse me while I kiss the sky ---

Kawasaki VN1600 - The best way to convert fuel into NOISE...

Kommentar

• swe34
          • jun 2007
          • 39

Kom hem från Teneriffa i natt (GÄSP) och konstaterade att jag klarade mig utan modellflyg i en vecka, man kan ju ligga vid poolkanten med en GT och kolla bikinibrudar istället! 8)
          PS: F.N va kallt & mörkt det är här hemma... DS

Kommentar

Arbetssätt...