Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej.
Jag köper det i färgaffären. Har dom inte hemma så tar dom hem åt mej.
Det finns också hos K-rauta, om den butiken finns där du bor. Kolla annars på någon annan byggvaruhandel så hittar du säkert.
Jäkla bra lim, använder det ganska mycke.
Söders Hobby har bra 24 timmars epoxy! Från Complast!
Glöm Araldit...det är lim! 24timmmars epoxy /Gjutepoxy är lättflytande, mellanting mellan grädde och filmjölk.
Blir stenhårt och är lätt att slipa efter 24timmar.
Byggmarknader, Färgaffärer, Claes Olsson och ICA (aktar er för deras köttfärs) och andra har 24 timmars historier...jag använder själv JB Weld (24 timmars som klarar 300 kg i lyft från Claes Olsson) för att sätta samman metall med trä/balsa od...Casco, Plastic Padding och UHU m.fl har motsvarande
...billigare, men lika bra i vanliga affärer som i hobbyaffärer
/Örjan
Men lugn i byxan här nu!
Du frågade efter epoxy, ska du gjuta nåt eller limma? Det är ju skillnad på gjutepoxy och epoxylim.. :!:
Gjuta ska jag inte göra, tror jag :-)
Nä jag är väl ute efter epoxylim, har inget specifikt användningsmål för det just nu men tänkte det kan vara bra att ha till nästa plan jag bygger. Tycker 30min är för kort tid, det hinner härda innan jag är färdig.
Men lugn i byxan här nu!
Du frågade efter epoxy, ska du gjuta nåt eller limma? Det är ju skillnad på gjutepoxy och epoxylim.. :!:
Gjuta ska jag inte göra, tror jag :-)
Nä jag är väl ute efter epoxylim, har inget specifikt användningsmål för det just nu men tänkte det kan vara bra att ha till nästa plan jag bygger. Tycker 30min är för kort tid, det hinner härda innan jag är färdig.
Kommentar