Vad har ni önskat för rc prylar i julklapp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

HoHo sa Tomten! Har inte den här tråden slirat lite?
    Inte träta i denna tråd ,den handlade om vad man önskar sig...
    Och nej,vet fortfarande inte vad min fru o Dr Hanke har kokat ihop men det är stor o tungt..
    Förresten,imorgon är årets mörkaste dag..Sen kommer tillvaron att bli betydligt ljusare! PDT_Armataz_02_44
    Må Tomten Vara med Eder!
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Eraiser
      • jun 2007
      • 84

Ursprungligen postat av 1984:an
      Ok. Ja, det var väl lite åt "coaxial" hållet jag ville komma; billig modell som flyger någorlunda stabilt. Det bästa hade ju varit om man kände någon med en heli, eller om det fanns ett modellflygfält i närheten med heli-piloter, så att man fick "prova på".
      Man får vad man betalar för, så är det ju med det mesta
      När jag ville pröva på heli köpte jag ett X-Ufo. Flög instabilt och gick lätt sönder(gyrot). ufot kostade då runt 1500:-. Att flyga belten var en enorm skillnad, både stabilare och mkt mer "kvalitetskänsla" (om man nu får säga så om kina grejer :oops: ) för samma pengar.
      Har man tajt ekonomi svalnar nyfikenheten när prislappen för "kvalitetssaker" dyker upp.

Ha en kanonfin Jul, det tänker iaf jag ha (hoppas på vindstilla & -1)
      Helt riktigt.
      tänk om man kunde få prova innan man köpte och bestämde sig...men av någon konstig anledning så är inte hobbyaffärerna el dom som äger flygplan och heli villiga att låna ut så man får prova ett par dagar...hmm...jag undrar vad det kan bero på??
      ja just det...kan det bero på att när man lär sig flyga tänker man"kan det här vara så svårt? ähh! det klarar jag lätt av" och pang ner i backen... :o :lol:
      det stämmer bra det su säger om prislappen också...för hög...ja då drar man gärna åt sig öronen. speciellt när man är så snål som jag...
      :lol:
      så ufot är kasst...hmm..jag som varit sugen på att skaffa ett...bara ha som leksak här hemma i vardagsrummet...kanske sparar dom pengarna å köper en riktigt fin klapp åt frugan istället...eller tror ni att hon blir nöjd över en begagnad spis? ...vedeldad? :lol:
      annars tänkte jag såhär...jag köper en ny heli som jag ger till henne nu till jul och då kommer hon ju att fråga vad det är och säga "-vad ska jag med den till!?" och då kan man ju alltid säga "-jamen då tar jag den om du inte vill ha den!" då har man ju faktiskt köpt en julklapp till frugan och vunnit på det själv..för visst är det tanken som räknas? :lol:
      hoppas att hon aldrig läser det här...då kommer jag att få gå med blåa skinkor resten av "det goda nya året"... :(

nej nu är det slutpladrat!

God Jul!!

Kommentar

• Strömquist
        • nov 2007
        • 216

Nu tycker jag tråden spårat lite, tillbaka till topic.

Detta önskar jag mig i JUL:
        Hela vingar, hel motor, nytt noshjul, ny motorkåpa och ett par skidor..

Om ni inte fattar vad jag menar, så har jag en annan tråd där jag förklarar varför det gick sönder i första taget.

GOD JUL & GOTT NYTT 2008

Kommentar

• Snickarjävel´n
          • aug 2006
          • 1927

Har faktiskt inte önskat mig nått i julklapp mer än att mina barn får vara friska och ha de bra. Å andra sidan är där väl inte många som kan påverka det så jag nöjer mig med en klapp på axeln och ett "god jul" på dig.

Resten köper jag när jag behöver och vill.

Kommentar

• flygaren_93
            • sep 2007
            • 427

Oj, vad många kommentarer det blev om heli.

Min tanke var att jag skulle köpa något som är lite lagom avancerat/dyrt.

En belt cp kostar ca lite mer än 1800 på hobbex utan ack och mottagare och det har jag hemma på hyllan om jag skulle köpa en sådan.
            Men jag har hört att T rex ska var bättre/extremt mycket bättre så jag tänkte att den är nog värt att satsa på+det finns reservdelar lätt att få tag på.

Jag gjorde en budget det blev:

Byggsats T-rex 450s 1998kr Inkl. motor, ack reglage
            servon Från U""H""4st. 300kr
            gyro har jag hittat begagnat ett
            billigt sort som borde funka till en början 350kr
            Mottagare har jag...
            Radio med heli mix har jag
            Tränings ställ "material" 200kr

Jag kan få hjälp av några helikopter piloter i klubben att testflyga och trimma in.

Är det något som jag missat i min budget för att flyga/hovra och testa på?

Är det någon som har en heli i 50 storleken för liknande pris så kan jag köpa en men det finns det nog inte.

+ metanol heliflygare måste åka bort 600 m från fältet där vi har heli flygning för att inte störa när man kör modellflyg.

(nu spårar forumet ut igen) Jag blev varken klokare eller dummare av alla kommentarena.

Alex

Kommentar

• Macs
              • nov 2007
              • 5

Jag har aldrig provat att RC-flyga tidigare men önskat mig, köpt, och redan packat upp en E sky dummy med FMS. Många krascher blir det... men roligt...

Till våren kanske jag vågar mig på att ge en gammal Taylorcraft luft under vingarna...

Kommentar

• Sigun
                • aug 2007
                • 3942

Härligt Macs en RC flygare till

Kommentar

• sm3xrq
                  • sep 2007
                  • 320

jag önskade mej en Katana

och jag tror jag kommer att få en oxå (för det har jag sett till)

Kommentar

• wesse
                    • maj 2007
                    • 5864

satt här i den tunna norrlands-luften o funderade lite på morgonkvisten...dom flesta önskar sig prylar dock ej alla.... men det gör mig bekymrad....är dessa prylar så himla viktiga för oss??? visst vill ja oxå ha fler motorer o fler plan det måste jag ju erkänna men det viktigaste för mig är ju att just denna dag blir en sällsam dag vore inte den bästa julklappen en stor rcff träff utan tråkigheter med gott umgänge o mången skratt...kanske en träff vid en strand på hawai där lättklädda visar oss hur vi ollar fint o.s.v ...om alla önskar samma sak så vet jag att detta kan bli möjligt....

god jul

Kommentar

• DaEk
                      • aug 2007
                      • 411

Hej!

Har själv önskat mig en Edge 540, men någon vecka innan jul så köpte

jag en begagnad och vid denna tidpunkt skulle alla klappar vara

inhandlade, så det här kan bli spännande!

Kommentar

• Jonasf
                        • nov 2007
                        • 3

hej
                        Jag tror det hamnar en sån här under granen hos oss. Såg visst att madammen min hade fått mail från MFT....
                        http://www.fullkontroll.se/above-pit...er-p-2618.html

//Jonas

Kommentar

• flygaren_93
                          • sep 2007
                          • 427

Och nu är det Jul...

Det blev en moped, lite sponsring till en heli jag får se hur mycket men jag får betala det mesta själv, och så fick jag lite andra saker

Mopen är i alldra högsta grad modellflyg för jag ska använda den för transport fram och tillbaka till klubben. Någon som vet regler för att har vagn efter moped, det är en Yamaha DT som går i 30km/h

Hoppas ni har en fortsatt bra Julafton

Alexander

Kommentar

• Jonasf
                            • nov 2007
                            • 3

Ursprungligen postat av Jonasf
                            hej
                            Jag tror det hamnar en sån här under granen hos oss. Såg visst att madammen min hade fått mail från MFT....
                            http://www.fullkontroll.se/above-pit...er-p-2618.html

Jag hade rätt
                            Det var en Pitts i Julklappen + batteri och laddare så nu
                            är jag glad. Ska bara hitta en bra motor och esc så blir det bygge snart.

//Jonas

Kommentar

Arbetssätt...