pylon i skåne ( sölvesborg / veslanda )

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JR
    • maj 2006
    • 55

Vissa verkar ju få kompressorn att fungera. :roll: :evil:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=DobE3cfwM7o"]YouTube - V8 Roncando[/ame]

Kommentar

• Diesel
      • maj 2007
      • 352

Jaha..... Och det är "ingen" skillnad på 10cc kontra typ 7000 och glödstift kontra MSD tändsystem som pulsar tändstiften på typ 38000 volts och etc etc..... listan kan göras lång.
      Hallo , vi snackar glödstift modellmotorer inte V8 bigblock

// Diesel

Kommentar

• wesse
        • maj 2007
        • 5864

Tobbe i Lycksele har ju faktiskt kört sin glödstiftare med lustgas.. finns film på detta hos honom vore kul om han la ut detta på forum ...ska fråg honom...

Trimma på diesel snart får du på moppe av lilla mig :lol: :lol:

Kommentar

• Diesel
          • maj 2007
          • 352

Tjena Wesse den store ! :prayer:

Lustgas är nästan detsamma som nitro . Nitro är flytande och lustgas är .. ja gas.
          Trimma moppe.... Kul det var länge sedan man har gjort sådant.

Kommentar

• JR
            • maj 2006
            • 55

Ursprungligen postat av Diesel
            Jaha..... Och det är "ingen" skillnad på 10cc kontra typ 7000 och glödstift kontra MSD tändsystem som pulsar tändstiften på typ 38000 volts och etc etc..... listan kan göras lång.
            Hallo , vi snackar glödstift modellmotorer inte V8 bigblock

// Diesel
            Visste inte att bubblorna på 50-talet hade 10cc motorer. Har hört de var små men inte så små.

Kommentar

• Diesel
              • maj 2007
              • 352

Visste inte att bubblorna på 50-talet hade 10cc motorer. Har hört de var små men inte så små.[/quote]

Jaha ....... och så var det med det.

Kommentar

• EPG
                • jul 2006
                • 325

Ursprungligen postat av Diesel
                Tjena "BeFaster".
                Jag slaktade en liten sådan maskin och började experimenterandet på mina motorer och resultatet blev att ju mer jag trissade så kallade kompressorn ju mer tryckte jag tillbaka soppan i tanken . En motors sug kan inte övervinnas eller överladdas om förgasaren sitter i mellan . Övertrycket gör att bränslet tvingas tillbaks dit den kom ifrån med resultat att motorerna gick magrare och magrare ju mer man laddade och till slut stannade dom pga soppabrist. För att åtgärda detta så monterade jag förgasaren före kompressorn , och fick helt plötsligt stypa nålen till knappa kvarts varven öppet för att inte dränka motorn i soppa , och visst dom gick bättre tills det ögonblicket där soppablandningen och trycket släkte stiftet.
                // Diesel
                Det mesta som säljs är väl bara skit.

De jag vet har kompressormatat sina glödstiftare har satt dit elektroniskt tändsystem samt bränslepump. Om laddluftkylaren själper mer än hjälper kan jag ej svara på. Fråga Janne i Västervik.

Kommentar

• Pidde
                  • aug 2006
                  • 27

Lustgas är nästan detsamma som nitro . Nitro är flytande och lustgas är .. ja gas.
                  Jamen snälla!!?!!..........

Kommentar

• Heliuffe
                    • maj 2006
                    • 45

Pylon

Hej Diesel

Välkommen att flyga i en av de roligaste klasserna som finns.

Tyvärr så måste jag göra dig besviken ,eftersom både fyrtakt och trimning inte är tillåtet i Q500 som är instegsklassen i pylon.
                    I SQ500 som är nästa steg så får man ändra lite mer men fortfarande inte trimma .
                    Läs reglerna och motorlistorna på SPI:s hemsida så får du veta vad som gäller.
                    Där finns även tävlingskalender och första tävlingen går av stapeln i Dala-Järna 29mars så det är hög tid att börja träna ,som Jaka skrev -det behövs fler som fösöker spöa dalmasarna.

Mvh Heliuffe
                    /tävlinsledare vid pylontävlingarna i Säter 19-20 juli

Kommentar

• torleif
                      • maj 2006
                      • 16

Jaka skrev

Vad skoj att det finns intresse för pylonracing!
                      Här uppe i stockholmstrakten söker vi med ljus och lyckta efter duktiga pylonflygare som kan utmana Dalmasarna.

Skulle du få i hop lite stockholmare, så får vi försöka köpa över Wesse å´då du är vi kompletta i Dalom. :o tokerier å galenskaper föder proffs.

En liten pylon snutt [ame="http://www.youtube.com/watch?v=3ycZmQJCfpU"]YouTube - F3D 2005[/ame]

H Glenn

Kommentar

Arbetssätt...