Hur tillverka en byggplatta bäst
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
50mm markisoleringsplatta (Hård styrofoam)
170cm X 60cm i storlek, köps på Rautia, Bauhaus eller liknande byggvaruhus.
Plan, hård, nålar fäster fint och den är billig.
Bygg ett par kit, vänd på den och bygg ett par kit till, när den är utsliten konverteras byggplattan till en [ame=http://www.youtube.com/watch?v=g2OZVY5WOG8]Deltavinge[/ame] -
Hård byggboard 120 x 250cm är ett bra alternativ. Bra att fästa nålar på och är riktigt bra i pris också. När den blir dålig så vänder du bara på den och så har du en ny sida. Räcker till många byggen.
Har alltid använt mej av den. Finns i de flesta byggvaruhus, och du kan säkert få den sågad till det mått du behöver.
Ha de´/LelleKommentar
-
haha heja jaka!! det gör jag med ! å många dörrar e det då jag bytt ut alla i hela huset ! hmmm räcker en bit förbi pensionen antar jag !FM extra 300s 60size
black horse extra 300s 46 size asp46
giles 202 3d CRRC40i bensin ..
p51 pylon (modeltech) TT36pro
V-MAR cap 231 ex asp120
jamara corsair os90fs
ultimate elite series .40 ST51rc
Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.Kommentar
-
tretx !! ja det är väl det enda den duger till fy f*n hela kåken är full med den skiten!!FM extra 300s 60size
black horse extra 300s 46 size asp46
giles 202 3d CRRC40i bensin ..
p51 pylon (modeltech) TT36pro
V-MAR cap 231 ex asp120
jamara corsair os90fs
ultimate elite series .40 ST51rc
Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.Kommentar
-
Men var får man tag i tretex, var går det att köpa nytt?Ursprungligen postat av kenneth67tretx !! ja det är väl det enda den duger till fy f*n hela kåken är full med den skiten!!
Alexander__________________________
Modellflygare sedan 2003Kommentar
-
Heter säkert nåt modernare idag, men det är alltså den där lite porösa skivan vi pratar om...
Har inte "närmaste välsorterade bygghandlare" sådana?
Jag målade i alla fall min byggskiva, och efter 7-8 år är den nu så sönderskuren att det är dax att byta ut den... om jag kan hitta den under alla prylar!
PDT_Armataz_02_10Retroholic!Kommentar
-
Tretex används ofta bla till "Anslagstavlor" . Kompisen slaktade sin anslagstavla när han gjorde sin byggbräda.Ursprungligen postat av flygaren_93Men var får man tag i tretex, var går det att köpa nytt?Ursprungligen postat av kenneth67tretx !! ja det är väl det enda den duger till fy f*n hela kåken är full med den skiten!!
Alexander
Köpte min Tretex skiva på Beijer Bygg. Limmade sedan den på en 22mm spånskiva för att få den styvare och hindra den från att slå sig (Bli skev alltså)Kommentar
-
Hej jag har gjort min av bygg plywood 60x180cm sen har jag lagt lätt plywood som ett golv på det. det blir bra.Kommentar

Kommentar