Dagens ris och ros

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glawe
    • feb 2007
    • 2126

Dagens ris och ros

Dagens ris går till Hobbex i Burlöv som tagit bort hobbyträ i deras sortiment. När jag frågade vart balsaträt och plywooden tagit vägen så svarade han att det va borta, och eventuelt kom tillbaka till våren eller sommaren igen.
    - Vem fasen bygger på våren och sommaren? Vintern är ju byggsäsong!

Dagens ros går till Skånekite.
    Efterssom Hobbex inte hade plywood hemma när vi skulle handla mat så fick vi köra inom Skånekite. Jag hade ännu inte varit där sedan gamla skånehobby stängde igen. Dom har en jättefin samling från hobbyträ med balsa, plywood och kolfiber. Dom hade även en hel del sig kit's och ett helt gäng med arf'er hemma. Rent, snyggt och städat. En golfapplåd till skånekite som fått butiken riktigt trevligt och välfylld! ;=)
    Mvh / Fredrik Glawe.
  • Mr J
    • maj 2006
    • 4130

Den ende killen som visste nåt om modellflyg på Hobbex i Burlöv har slutat, så gissningsvis kommer bilarna att ta över mer och mer... :cry:

Vad fasen är en "golfapplåd"? Lite diskret och artig i rutiga byxor? :lol:
    /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• wesse
      • maj 2007
      • 5864

här är en golfapplåd [ame="http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/42/"]Viddler.com - golfapplod - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/202be7fc/@@AMEPARAM@@202be7fc/[/ame]

:love: Get high with hovering
      not drugs :love:

Kommentar

• bokis
        • maj 2006
        • 5041

Ursprungligen postat av Mr J
        Den ende killen som visste nåt om modellflyg på Hobbex i Burlöv har slutat, så gissningsvis kommer bilarna att ta över mer och mer... :cry:

Vad fasen är en "golfapplåd"? Lite diskret och artig i rutiga byxor? :lol:
        Wesse har klargjort dett för mig nu med..Du är en goseplutt Wessebubben!
        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
        (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Glawe
          • feb 2007
          • 2126

Tack wesse, nu vet alla!
          Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• Mr J
            • maj 2006
            • 4130

Äh, han hade ju inga rutiga byxor :lol:
            /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• 1984:an
              • feb 2007
              • 230

Re: Dagens ris och ros

Ursprungligen postat av Glawe
              Dagens ris går till Hobbex i Burlöv som tagit bort hobbyträ i deras sortiment. När jag frågade vart balsaträt och plywooden tagit vägen så svarade han att det va borta, och eventuelt kom tillbaka till våren eller sommaren igen.
              - Vem fasen bygger på våren och sommaren? Vintern är ju byggsäsong!
              Jag tycker att Hobbex tappar mer för varje år... Min bror beställde lite moped-delar för några dar sen.
              Kollade runt på rc prylar för o se om det var lönt att sambeställa för o dela på frakten.
              Där fanns verkligen ingenting! En ren "leksaksaffär" (ej Hobbyaffär )
              Mest x-twin & sånt.. :cry:

Kommentar

• DaEk
                • aug 2007
                • 411

Håller med dig. försvinner mer varje år.

För 2 år sen var hyllorna fyllda med ARF-er från GWS, thunder tiger i borås. Innan det så var de kyoshoåterförsäljare. Nu så är det bara leksaker kvar.
                Mvh David!
                ---------------
                Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

Kommentar

• Wulfman
                  • jan 2007
                  • 478

Dagens RIS

Ger jag till posten som skickade avin idag på min efterlängtade "Warhawk" fast paketet anlände till utlämningsstället för 3 dar sen :evil:

************************************************** ******************

Dagens ROS
                  Får väl bli alla hjälpsamma själar här inne på forumet PDT_Armataz_02_02
                  Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
                  Tiger Moth Saito 62 4t
                  Piper J-3 Cub OS 70 4t
                  Bellanca Decathlon OS 46 fx
                  Spitfire Supermarine Saito 62 4t
                  Henschel HS-129 dubbla os 10
                  Focke Wulf TT15
                  Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

"En gång modellflygare, alltid modellflygare"

Kommentar

Arbetssätt...