Spektrum Mottagare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cj
    • jul 2007
    • 117

Spektrum Mottagare

Har precis beställt en DX7 och tycker att Postverket borde snabba sej lite.

Frågan lyder, hur långt räcker AR6100? Är man dumsnål om man sätter den i en kärra större än .25? Ska man enbart använda AR6100 till inomhusflax?

Vad använder ni för mottagare i era kärror? Och hur stora är flygetygen.
  • Sigun
    • aug 2007
    • 3942

Hej kör med AR6100 i min Diffluxum vinge, F-22 raptor i depron har inte upplevt några som helst problem med räckvidd på någon av dessa. Men allt beror väl på hur stor modellen är både Vingen och F-22:an blir väldigt svåra att se när man börjar komma bortåt 2-300m bort från sig. Så till mindre kärror funkar den alldeles utmärkt.

/Martin

Kommentar

• plutoorjan
      • feb 2007
      • 127

hmmm...

Jag skulle vara lite försiktig att sätta en 6100:a i ett bränsleflyg, då 6100:an inte är vibrationsskyddad på samma sätt som ex. ar7000.

6100:an togs fram som en slowflyer och parkflyer-mottagare, och prisskillnaden är tämligen liten om du köper nytt.

Därmed inte sagt att den kan fungera..
      Men risken finns att den havererar.

Mvh Örjan.

Kommentar

• cj
        • jul 2007
        • 117

Tackar för tipsen. Om nu bara postverket kunde se till att jag får min sändare. 8) Jag är ett riktigt geni som säljer min gamla sändare innan jag fått den nya

Får ta och fixa fram en eller ett par AR7000 så det finns till de större flygetyget också.

Kommentar

• T5
          • jul 2006
          • 1300

Jag har tre ar7000 och de har hittills varit skottsäkra och 100%iga. Mkt bra.

Kommentar

• Ludde
            • maj 2006
            • 399

AR6200 är fullängdmottagare oxo, ser ut som 6100 fast med en sattelit mottagare...

Kommentar

Arbetssätt...