Ganska fantastiskt!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

nu har iaf jag kommit in igen efter en stunds trevlig flygning ....men tamejfasen om inte mitt plan hadde fått fnatt av allt tjafs .... för det bara bråkade med mig .... dead stick hela tiden !! verkar som olustigheterna spridit sig .....
    nån mer som njutit av en härlig dag å ägnat sig åt kärnverksamheten ??? dvs FLYGA å inte träta nu funderar jag på att ta ut min cub en vända med ... det blir trevligt ... fula sticken luftades tidigare ..... flyg mera tjafsa mindre ... säger jag som gladeligen gnabbas lite ibland .. men jag flyger faktiskt med

Kommentar

• Sigun
      • aug 2007
      • 3942

Japp var ute och skulle flyga idag.. men hade glömt en viktigt detalj hemma VINGEN hahaha.. så jag fick mest titta på när andra flög och köra runt lite på marken.

trodde vi var klara med försäkrings tjaffset.. kan ni i styrelserna inte ta denna diskussionen för er själva så vi slipper se eländet. RCFF har en försäkring som är precis som SMFF end of story.

/Martin

Kommentar

• lodde
        • aug 2006
        • 50

Vad skall man säga, det har ju sjunkit till sandlådetjafs över denna försäkring. Det där kan ni bråka om över eget email..................

LODDE :(
        Modellflyger hellre än bra ;-)

Kommentar

• kenneth67
          • jun 2007
          • 2545

inte för att spä skit men ..
          läste precis smffs årsmötes handlingar på deras sida .. under 2007 har dom tappat 10 klubbar, alla motioner om förändringar i paragraf 37 samt "tvångsanslutning" yrkar styrelsen avslag på ....
          är det nån som blir förvånad och känner att det är ide att åka till stämman för att påverka ??? ...
          största delen av möteshandlingarna ägnades åt ja just det tävlings verksamheten .. ..länk till ev nyfikna !!????http://www.airsport.se/modellflyg/t3.aspx?p=1411889

det känns inte som om dom förstått att tåget har gått....10 klubbar 2007 hur många 2008??? 20? 30? ..

Kommentar

• Mats J
            • maj 2006
            • 598

SMFF budgeterar för en nedgång 2008 och det säger egentligen allt. Dom som sitter i ledningen räknar kallt med förluster för att få sina viljor igenom.

Lite humor är det att dom yrkar avslag på motionen om att styrelsen inte ska avslå eller tillstyrka motioner :lol:

Mvh Mats J

Kommentar

• Sigun
              • aug 2007
              • 3942

Tillåt mig SKRATTA :lol: :lol:

Aldrig tidigare har så många svenska tävlande (17 st) deltagit på så många internationella tävlingar (9 st). Lite kan det
              bero på att det för första gången hölls en världscuptävling i F2D Combat i Sverige och med 32 deltagare från 7 länder
              blev det ett lyckat och uppskattat evenemang. Tävlingen ingick, tillsammans med tävlingarna i Aalborg (19 deltagare)
              och Sebnitz (38 deltagare), i ”Dreiländerpokal 2007”. Bäste svensk blev Lennart Nord med en 4:e plats.

Det är dit de andra 6000 medlemmarna pengar går till för att ett 50 tal svenskar ska tävla.. LOL säger jag bara

Kommentar

• Nyroth
                • maj 2006
                • 721

Ursprungligen postat av Sigun

Aldrig tidigare har så många svenska tävlande (17 st) deltagit på så många internationella tävlingar (9 st). Lite kan det
                bero på att det för första gången hölls en världscuptävling i F2D Combat i Sverige och med 32 deltagare från 7 länder
                blev det ett lyckat och uppskattat evenemang. Tävlingen ingick, tillsammans med tävlingarna i Aalborg (19 deltagare)
                och Sebnitz (38 deltagare), i ”Dreiländerpokal 2007”. Bäste svensk blev Lennart Nord med en 4:e plats.

Det är dit de andra 6000 medlemmarna pengar går till för att ett 50 tal svenskar ska tävla.. LOL säger jag bara
                Martin,
                Sätt nu inte skrattet i halsen men du läser dokumentet som fan läser bibeln.
                Det du refererar till är Linflyg (F2) och det är ingen hemlighet att linflygarna är ett utdöende släkte.
                När det gäller Radioflyg (F3) så är tävlings deltagandet på stark fram marsch, jag har ingen aning om antalet aktiva licenser, det framgår om man vill av samma dokument du läste ovan nämnda information ifrån. Men det är totalt ett antal hundra personer. Lika många som hela RCFF.

Allvarligt så tycker jag det är synd att ni är så många som hackar och pekar, men väldigt få av er ha några EGENTLIGA fakta. Det är det som saknas i hela denna ruttna debatt.

Nyroth, Tävlings flygare och SMFF medlem,

Kommentar

• Sigun
                  • aug 2007
                  • 3942

Det är möjligt men läser man allt så blir det nog inte mer än max 200 person er i sverige som håller på med tävlingsflyg och då är det ändå 5800 medlemmar kvar som INTE tävlar.. tycker det är skrattretande dåligt av SMFF att inte bry sig mer om den stora massan "söndags flygare" sen får väl de som tävlingsflyger tycka vad det vill.

De kommer kanske någon gång i framtiden att ändra sitt tankesätt får man hoppas.

Kommentar

• Nyroth
                    • maj 2006
                    • 721

Det är möjligt men läser man allt så blir det nog inte mer än max 200 person er i sverige som håller på med tävlingsflyg och då är det ändå 5800 medlemmar kvar som INTE tävlar.. tycker det är skrattretande dåligt av SMFF att inte bry sig mer om den stora massan "söndags flygare" sen får väl de som tävlingsflyger tycka vad det vill.

De kommer kanske någon gång i framtiden att ändra sitt tankesätt får man hoppas.
                    Har inte för avsikt att debattera något som är helt beroende på ens personliga avsikter, det blir bara pannkaka.
                    Dock tycker jag det är viktigt att ha FAKTA och det har jag saknat varje gång detta diskuterats. Siffror är värdelösa om de inte är sanna.

// Nyroth

Kommentar

• OlleP
                      • aug 2006
                      • 161

[quote="Nyroth"]

Allvarligt så tycker jag det är synd att ni är så många som hackar och pekar, men väldigt få av er ha några EGENTLIGA fakta. Det är det som saknas i hela denna ruttna debatt.

Nu när jag sitter här och skriver får jag väl lägga till att:'

1. Jag har försäkring genom RCFF
                      2. RCFF sköter myndighetskontakter.
                      3. Behöver jag något mer?
                      4. RCFF är billigare, och jag är av naturen snål.
                      5. Jag tävlar inte, men leker gärna tävling ibland. (oftast utan regler och domare).
                      6. Vilka fakta saknas för mig?

När jag började med modellflyg för ett par år sedan visste jag inte om varken SMFF eller RCFF. Nu har jag lärt mig att RCFF ger mig ungefär samma saker som SMFF, bortsett från tävling.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Kommentar

• Nyroth
                        • maj 2006
                        • 721

[quote="OlleP"]
                        Ursprungligen postat av Nyroth

Nu när jag sitter här och skriver får jag väl lägga till att:'

1. Jag har försäkring genom RCFF
                        2. RCFF sköter myndighetskontakter.
                        3. Behöver jag något mer?
                        4. RCFF är billigare, och jag är av naturen snål.
                        5. Jag tävlar inte, men leker gärna tävling ibland. (oftast utan regler och domare).
                        6. Vilka fakta saknas för mig?

När jag började med modellflyg för ett par år sedan visste jag inte om varken SMFF eller RCFF. Nu har jag lärt mig att RCFF ger mig ungefär samma saker som SMFF, bortsett från tävling.

Rätta mig gärna om jag har fel.
                        Du verkar trivas som fisken i vattnet, vad kan då vara fel.

// Nyroth

Kommentar

• OlleP
                          • aug 2006
                          • 161

Var fasiken tog mitt första inlägg vägen!

Undrar hur mycket jag kommer ihåg.
                          Jag läste SMFF's protokoll och konstaterade att motioner som bidrog till att finputsa tävlingsverksamheten yrkades bifall.

De som föreslog förändringar i umgänget till "verkligheten" yrkades avslag.

Sedan såg jag också hur stor del av dokumentet som ägnades åt tävlingsrelaterat och hur mycket det stod om verksamhetsområdet "bredd".

Tja, det här blev ju bara ett referat och ingen åsikt.

Kommentar

• OlleP
                            • aug 2006
                            • 161

[quote="Nyroth"][quote="OlleP"][quote="Nyroth"]
                            Tillåt
                            Du verkar trivas som fisken i vattnet, vad kan då vara fel.

// Nyroth
                            Usch du får mig att tro jag missat något, du är väl inte sar kas ti sk.

Kommentar

• OlleP
                              • aug 2006
                              • 161

Nu kom jag på vad som missades i mitt förlorade inlägg.

Om jag skulle få för mig att tävla i tex en inspirationstävling som klubbskala. (reglerna anpassade för att få folk att delta)
                              Skulle det kosta mig.

SMFF330kr (hoppas det vart rätt) plus tävlingslicens 300 kr.

Håll med om att det är en begränsande faktor, eller har jag missat något?

Kommentar

• Brauer
                                • jun 2006
                                • 316

Bara en liten reflektion. Är det de tävlande piloterna eller smff som organisatin som ni jagar? Vi som tävlar kan väl knappast hållas ansvariga för vad styrelsen gör?
                                Sigun, varför klanka ner på de som ägnar sig åt combat. Du håller ju fanan högt för att DU ska få flyga fritt på söndagar. Låt de som tävlar få ägna sig åt det och rikta kritiken mot de beslutsfattande istället.
                                Personligen gillar jag tävlingsmomentet och den disiplinerade flygningen i imac, och det står jag för, men jag tävlar ju för att ha roligt, precis lika mycket som ni "söndagsflyger" eller njuter av att flyga på ert sätt.

Liiiite trångsynt att jaga oliktänkande och själv gapa över sin rätt (undrar var jag sett det innan där det gnälldes en massa...:roll.

Kommentar

Arbetssätt...