Air parcel från Hobbycity.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pa1974
    • mar 2007
    • 32

Paketet kom i måndags men nu har det väl fastnat hos Postens tull i Malmö. Och där verkar dom ju inte jobba på ackord!
    Har ringt två ggr varje dag,ingenting händer.Mailade ner ett paypal kvitto i måndags förmiddag. Dom skyller på HC att dom inte deklarerar paketen ordentligt. Det kommer tydligen många paket därifrån sa dom.
    Jag sa att jag tyckte det var skamligt att det tar 2-3 dar att skicka ett paket från Hongkong men sen tar det minst 5 dar för posten att få iväg det.
    Inget är ju som väntans tider,men ändå.

Kommentar

• Brauer
      • jun 2006
      • 316

Ursprungligen postat av pa1974
      Dom skyller på HC att dom inte deklarerar paketen ordentligt. Det kommer tydligen många paket därifrån sa dom.
      Jag sa att jag tyckte det var skamligt att det tar 2-3 dar att skicka ett paket från Hongkong men sen tar det minst 5 dar för posten att få iväg det.
      Välkommen till Sverige!
      Above All Extra 260 - GF50i + pittsdämpare 21x8 - 4 * Futaba BLS451
      Cap 232 - TT46 + pittsdämpare 12x6 - 4* Futaba S3152
      Funtana - Axi 2808/20
      Trex 450XL
      + en del hyllvärmare

Kommentar

• tomat
        • sep 2008
        • 3

Hej om jag beställer en vara som kostar ca 130 dollar, blir det någon extra fraktkostnad på arlanda eller så då? altså tull avgift?

Kommentar

• jocke1963
          • dec 2007
          • 2709

Ursprungligen postat av tomat
          Hej om jag beställer en vara som kostar ca 130 dollar, blir det någon extra fraktkostnad på arlanda eller så då? altså tull avgift?
          Ja, OM det fastnar i Tullen får du pröjsa 25% på hela beloppet, dvs både vara och frakt.
          ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

Ursprungligen postat av jocke1963
            Ja, OM det fastnar i Tullen får du pröjsa 25% på hela beloppet, dvs både vara och frakt.
            ...samt en liten administrativ (?) avgift på ca: 60 kr vill jag minnas..
            Hälsningar
            Roger

Kommentar

• andWho
              • nov 2007
              • 551

Tullen på Arlanda brukar vara snabba, men i Malmö var det värre.
              Där låg mitt senaste stora paket i 12dagar. Ringde o kollade, och då vart det fart.
              Men jag vet ju inte om det var min påringning som satt fart, eller om dom var på g och hade skickat det vidare ändå.
              /A

Kommentar

• tomat
                • sep 2008
                • 3

hur stor chans är det att den fastnar i tullen?
                och om den inte gör det , då kostar det inte en krona eller?

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7942

Ursprungligen postat av tomat
                  hur stor chans är det att den fastnar i tullen?
                  och om den inte gör det , då kostar det inte en krona eller?
                  Hej,
                  Om du slipper momsa så kostar det inget mer än det du betalt till HC.
                  Någon tull betalar vi inte men däremot 25 % moms på försändelsens hela värde inkl frakten. Till detta kommer en administrativ avgift som ligger runt 60 kr om jag kommer ihåg rätt.
                  F ö brukar vi undvika att ta upp frågor som din första - den är dels omöjlig att svara på och du skall dessutom alltid räkna med att du får betala moms på det du beställt.
                  Hälsningar
                  Roger

Kommentar

• tomat
                    • sep 2008
                    • 3

Ursprungligen postat av McRegor
                    Hej,
                    Om du slipper momsa så kostar det inget mer än det du betalt till HC.
                    Någon tull betalar vi inte men däremot 25 % moms på försändelsens hela värde inkl frakten. Till detta kommer en administrativ avgift som ligger runt 60 kr om jag kommer ihåg rätt.
                    F ö brukar vi undvika att ta upp frågor som din första - den är dels omöjlig att svara på och du skall dessutom alltid räkna med att du får betala moms på det du beställt.
                    Hälsningar
                    Roger
                    okej jätte tack!!!!!

Kommentar

Arbetssätt...