Tomten kommer tidigt i år! ( i alla fall till mig)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAB
    • dec 2007
    • 634

Ok Hanke vi kör väl på ett tag till:banghead:,förexten vilken soppa använder du?Jag har 10% o 15% nitro soppor med 15% klotz samt Coolpower 5% o 20% nitro soppor vilken av dessa kan vara lämpligast att slita in aset med?:sarcastic:
    Senast redigerad av LAB; 2008-11-20, 20:33.

Kommentar

• Mikson
      • maj 2008
      • 206

Ursprungligen postat av LAB
      Ok Hanke vi kör väl på ett tag till:banghead:
      Hur går det med din motor?

/Micke.O

Kommentar

• LAB
        • dec 2007
        • 634

Hej jag har inte hunnit köra några tankar än,men funderar på att låta den stå o gå några tankar bakom huset.Hur går det själv?

Kommentar

• T5
          • jul 2006
          • 1300

Jag hade också en Saito .82'a men sålde bort den i samband med att jag bojkottade metanolmotorer till fördel för el och bensin.

82'an är grymt fin... Tycker de går väldigt jämnt även i början så kanske du ska titta till tank/slangar om du har läckage nånstans.
          Dra även åt skruvarna på baklocket och de som håller manifoldern mellan toppen och förgasaren.

Saito FA82'an tar hyffsat mycket soppa så en rejäl tank är att föredra, den tar en hel del mer än tex OS. 70fsII, otroligt bra motor är det i alla fall.
          Jag tipsar om APC 13x8 för allroundflygning eller 14x4w för 3D och lite rappare 'spool up'. OS-F stift och 10-15% nitro i soppan.

Här är en film på premiären av en hembyggd Somethin' Extra.... Tur man körde Saito så man kunde höra var planet var i dimman ...Hör hur fint den låter!

My PreciousSss..

Kommentar

• T5
            • jul 2006
            • 1300

Mikson, review för dig!

http://www.rcuniverse.com/magazine/a...article_id=587

Kommentar

• jaka
              • maj 2007
              • 1490

Hej!
              Kan ju vara att du kör med för lite olja! 15% Klotz ,om det är syntetoljan du menar kan vara för lite. Pröva med 10% nitro och 15% syntetolja av europeisk sort som Motul Micro, Aerosynt 2 - 3 eller Aerosave. Likaså kör med OS F stift.

Min erfarenhet av Saito är att de inte behöver någon lång inkörningstid alls, bara att nåla direkt (köra lite rikt några tankar ) och de går hur fint som helst!

Kommentar

• Mikson
                • maj 2008
                • 206

Ursprungligen postat av LAB
                Hej jag har inte hunnit köra några tankar än,men funderar på att låta den stå o gå några tankar bakom huset.Hur går det själv?
                Den ligger fortfarande i sin kartong, det enda jag gjort är att vända förgasaren. Maskinen som den ska tjäna är inte byggd än, men snart ska bygget starta. Motorn ska iof köras in på en bänk, som heller inte är byggd...:blush:

/ Micke.O

Kommentar

• Mikson
                  • maj 2008
                  • 206

Ursprungligen postat av T5
                  Tack T5! Har redan läst den reviewen förrut, tror att jag har synat varenda textrad som skrivits om Bad Boy faktiskt...:man_in_love:

Mvh/Micke.O

Kommentar

• LAB
                    • dec 2007
                    • 634

Hej Jaka jag har testat 5%,10%,15%,20% nitro samt 15% till 20% olja Klotz o Coolpowers syntetolja.

Kommentar

Arbetssätt...