Jag beställde min 450SE-V2 från Revolution Models för något år sedan. Kommer inte ihåg vad frakten kostade, men totalt sett sparade jag en dryg tusenlapp på att köpa den från England. Paketet kom på ett par dagar med Air Express
Handla från England!
Kollaps
X
-
..å jag e fortfarande fundersam:det är tre priser på denna (vilket är liite förvirrande) och jag har fått för mig att den fullblingade kostar det högsta priset,711 pund..rätta mig om jag har fel..
Det är billigare men inte så stor skillnad om man utgår från utgångspriset 748 pundare och 13 spänn per pund..// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Ja jag ska rätta dig. Kolla igen på ,http://www.fast-lad.co.uk/store/t-re...ph-p-3636.html det är inte 3 olika priser, det är tre olika valutor 474.99 Pund eller 560.87 Euro eller 711.84 Dollar. jag fick då hem min fullblingade med motor o alla andra tillbehör för 474.99 Pund+ frakt 22pund.
Eller köp denna http://www.fast-lad.co.uk/store/t-re...bo-p-4334.html 705 Pund o då ingår 4st servon + gyro. fortfarande billigare.
1.00 GBP=12.3952 SEK
Uffe.Senast redigerad av uffe olsson; 2008-11-28, 15:22.Kommentar
-
Suck....
De ska fan vara handlare i Sverige....
Tror kanske inte att våra svenska handlare lägger på flera hundra procent men dom måste också leva!
Om jag som handlar kollar olika priser så gäller det svenska handlare! Vad Engelska handlare eller vad det kostar i Japan ger jag högaktligen f...n i!
När jag behöver en liten link eller en flaska debounder är jag glad att inte behöva köpa från Japan!
Så.... Tjing Tjong Tampong (Kinas blodigaste man) får klara sig utan Sosen! Det han tillverkar köpar jag nog ändå men på hemmaplan.
Ha de gött!
SosenKommentar
-
det samma här sos! .. men jag handlar inte hos de svenska som ligger hästlängder över de mindre handlarna har ännu inte beställt en enda pryl från vare sig kina eller england .. men att det skall vara halva priset på samma vara i england tyder på sjuka påslag ...De ska fan vara handlare i Sverige....
Tror kanske inte att våra svenska handlare lägger på flera hundra procent men dom måste också leva!
Om jag som handlar kollar olika priser så gäller det svenska handlare! Vad Engelska handlare eller vad det kostar i Japan ger jag högaktligen f...n i!
När jag behöver en liten link eller en flaska debounder är jag glad att inte behöva köpa från Japan!
Så.... Tjing Tjong Tampong (Kinas blodigaste man) får klara sig utan Sosen! Det han tillverkar köpar jag nog ändå men på hemmaplan.
Ha de gött!
SosenKommentar
-
För mig spelar det ingen roll var affären ligger, har dom bra service, bra webshop med lagersaldo som stämmer, bra priser, bra sortiment, ja då har dom mig som kund.
Brukar handla från både MFT o Fullkontroll, o dom är skitbra handlare, bland dom bästa, men kostar den varan jag är intreserad av 5380Skr mer så då kan jag inte köpa den där, jag har inte råd helt enkelt!!
Uffe.Kommentar
-
Jag har ingen hobbyhandlare i stan, så för min del blir det alltid att handla på nätet.
Så när jag ska köpa en tex OS 55 så kollar runt, som nu när den kostar 1042:- hos Sussex i England så köper jag den inte för 1745:- hos någon Svensk handlare, bara för att kasta bort hundringarna.
Det har helt klart varit annars om jag hade en hobbyfirma (kanske med klubbrabatt mm) i stan, då hade man fått bita ihop och handla för att hålla dem vid liv men nu har det som ingen betydelse vart delarna kommer ifrån.Kommentar
-
Det har jag, men jag handlar ändå till 99,9% på nätet, både i sverige & utlandet. Då slipper jag slösa soppa för 4 mils körning bara för att få höra:- Nä det har vi inte inne för tillfället!:hmpf:
Sen så är det roligare att hämta ut ett paket!! :icon_winkle:Kommentar
-
tror inte heller att det är handlarna som lägger på ... då jag har ett par goda vänner som är handlare så vet jag att avansen dom har inte rör sig om särskillt många procent ... det ligger iaf inte i närheten av de rekomenderade 30% som man ska ha i vinst på inköps priset .. nej vinnarna i "spelet" är grossisterna ...De ska fan vara handlare i Sverige....
Ha de gött!
Sosen
det är alltid den som är sist i ledet som den minsta biten av kakan tyvärr.. men då det även blivit så dyrt att handla från ex kina nu så kanske våra svenska handlare kan få överleva ..
jag har mina favoriter .. ett fåtal som är både billiga snabba och för det mesta har hemma på lager eller kan leverera inom ett par dagar ..
och faktum är att det är oftast dom som INTE lever på att vara handlare som är mest måna om att vara snabba och billiga med ett fåtal undantag som miss sköter sig så grovt att man undrar hur dom fortfarande kan finnas kvar ! ..
nej i finans krisens spår tycker jag att vi ska gynna våra egna så dom får finnas kvar .. kineser å japaner å alla andra klarar sig ändå ...
Kommentar
-
jo fast kenneth67 det har i kina stängts ett par fabriker, 30.000 kinerser fick gå hem... Visst några fabriker som gjorde mjukis nallar, så nog känner de också av konjukturen... Dock i kanske lite större skala än i lilla svedala...//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar

Kommentar