Bra och billigt försäkringsbolag

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

Bra och billigt försäkringsbolag

Hej
    Vilket försäkringsbolag rekommenderar Ni, skall ha bilen, huset samt ha modellförsäkring(I fall av krasch) i samma bolag.

Har Ni ett bra förslag?

Mvh
    Kenneth
  • Snickarjävel´n
    • aug 2006
    • 1927

Länsförsäkringar

Kommentar

• teamfj
      • jan 2009
      • 254

Beror på hur mycket du vill försäkra, jag har fr.o.m nu Vesta försäkringsbolag genom min bank Nordea. Jag upp till 30 000:- Eftersom jag har alla försäkringa hos dem så har jag 20 % rabatt, så det blev billigare med det nya i alla fall.

Kommentar

• Wulfman
        • jan 2007
        • 478

Alla försäkringsbolag täcker inte radiostyrda modeller, viktigt att kolla

Kommentar

• Snickarjävel´n
          • aug 2006
          • 1927

Mer & allrisk försäkring är ett krav hos LF för att det skall täcka modellflyg plan men då å andra sidan täcker det upp t.o.m 35000kr.

Kommentar

• Penguin
            • mar 2009
            • 5

Ett vettigt alternativ att kolla upp är Moderna Försäkringar, har själv både bilen (moderna bil via bilsport&mc) och kåken där. Inga av de andra stora bolagen kom i närheten av deras premier. Om det går att baka in modeller vet jag dock inte, men det skadar ju aldrig att kolla.

Kommentar

• jobex
              • maj 2006
              • 147

DINA Försäkringar

Var klart billigast på ungarnas EU-Mopeder, lät dem räkna på alla mina försäkringar, Villa, Bilar, Husvagn, släp osv. Jag sparade ca 2500:- totalt per år jämfört med Folksam.
              Dessutom tecknade jag en speciell försäkring för modellerna.......

Mvh Johan B
              Mvh Johan B

Kommentar

Arbetssätt...