Kan ta en lite parallell till modellflyget, min kusins son stod och övade med hockey klubban å sköt puckar mot en plyfa skiva. Rätt som det var så kom det där superskottet när allt stämmer, tyvärr stämde det lite för bra så pucken for igenom skivan å rakt in i grannens vardagsrumsfönster. Försäkringen för detta är grannens försäkring men med kusinens hemförsäkrings självrisk, lite märkligt att det är den egna hemförsäkringens självrisk men grannens hemförsäkring som tar skadan... men det är den försäkringen som är tecknad för egendomen som tar smällen.
Vad gäller hemförsäkringen så har jag själv Trygghansa med plus tillägget och den täcker egenförvållad skada på modellflyget upp till 35.000 med 1500:- i självrisk. Plus delen måste man teckna när man har bostadsrätt så ni som är villaägare kan lägga till denna för en minimal kostnad. Den täcker även förråd, cycklar mm.
Vad gäller hemförsäkringen så har jag själv Trygghansa med plus tillägget och den täcker egenförvållad skada på modellflyget upp till 35.000 med 1500:- i självrisk. Plus delen måste man teckna när man har bostadsrätt så ni som är villaägare kan lägga till denna för en minimal kostnad. Den täcker även förråd, cycklar mm.

Kommentar