Benny pröva att Zooma ut, brukar funka för mig om den tappar focusen går oftast snabbare med än att hålla ner kameran i backen.
Canon Legira HF200 har jag köpt, behöver hjälp!
Kollaps
X
-
Tackar för infon Sigun
Det har jag inte tänkt på innan haha, det kanske funkar bättre, risken finns ju att jag skakar till den en gång för mycket annars :afraid:
Det är kanske en normal grej, som jag ser som ett litet "fel" det finns ju inga idiotsäkra kameror.
I och med att det inte händer allt för ofta, och alltid när jag zoomar lite längre, så är det nog bara att lära sig hur man skall hantera dessa focusmissar.
I övrigt är jag så himla nöjd med kameran.// Benny Pålsson
min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa
/Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......Kommentar
-
Hur gick det? testat mera?-------------------------------------------------------------------
Xxxxxx Xxxxxxxxx
Spektrum DX7
T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
Sebart Katana S50 Glowpower,
MagnumR West .50Kommentar
-
iDVD är ju till för att skapa dvd-skivor med menyer osv. iMovie är till för videoredigering och funkar bra för "vanlig" videoredigering med allt vad det innebär med effekter, bilder och ljud.
Sedan finns ju både Final Cut Express och Final Cut Pro för videoredigering på maccen också. Lycka till =)---
Fredrik 'Felix' Månsson - Växjö RC-Klubb
Flyger med:
Pilot RC 30% Extra 260, PA Addiction, AboveAll Sukhoi SU-31, Hyperion Zivko Edge 540T, Futaba T14MZ 2,4 GHz, lite blandat småjox för inomhusflygKommentar
-
Körde med Instant AF, och det fungerade fint! precis som jag kört innan.
Råkade ut för 2st focusmissar, och körde "zooma tillbaks lite grann metoden" och det funkade perfekt! den hittade focus relativt snabbt igen, mycket snabbare än "skakmetoden"
Sedan testade jag normal focus och märkte ingen speciell skillnad direkt, detta måste jag filma lite till för att utvärdera vad som egentligen skiljer sig.
Enligt Canon är skillnaderna följande:
Normal AF changes focus at a speed that appears natural and doesn't distract the viewer
Instant AF changes focus as rapidly as possible and is designed for applications in which quick focus is more important than other considerations -- for example, in new gathering or documentary work
Kan översätta det, men känner mig lite lat i kväll :sarcastic:// Benny Pålsson
min youtube kanal: www.youtube.com/mrbenpa
/Multiplex Funjet Ultra/Cularis/Blizzard/Funcub/ Flygande Vingar/ Futaba 7c FASST/ Frsky Taranis Plus SE/RacerrrDrönare blabla.......Kommentar
-
hmm vad jag vet.. ÅÅ de är en hel del .. njaa.. skämt å sido..
min gamla videokamera har jag för mig att man kunde dutta till en knapp så sattes focus på oändligt.. alltså max ut/avstånd.. och det vart klockers över typ 50m..
kommer inte ihåg riktigt.. men.. nja.. nått sånt..
alltså man körde focus manuellt.. med max ut..
kanske nån fotoguru vet bättre..-------------------------------------------------------------------
Xxxxxx Xxxxxxxxx
Spektrum DX7
T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
Sebart Katana S50 Glowpower,
MagnumR West .50Kommentar
Kommentar