Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Tråkigt när sånt här händer, men det är bara på det igen. Kommer det nya att se ut som det gamla?
Förresten, kul att man blivit degraderad till Matros.
ja jag vet det har hänt med serverfel så ni skulle ha kopiera till reserver med två Raider på egen hemma bättre så enkelt så om det blev krasch eller fel på en filer då du har reserver i hemma med två Raider som varandra kopiera filer i två HDD det finns massor idag !! det är enkelt att fixa det så du kan backup återställera allt på en ställe server som ni hyrde i detta
jag har vänner som jobbar på Administratör där på riktig Server unix eller vad som helst ..., dom brukar kopiera till reserver andra HDD egen
varför ni har inte gjorde det ???
jag hoppas inte hänt nästa gången med detta här hände
det fanns viktig filer som har blivit skadade som ni skrev om detta eller hur ???
MVH Steve
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)
ja jag vet det har hänt med serverfel så ni skulle ha kopiera till reserver med två Raider på egen hemma bättre så enkelt så om det blev krasch eller fel på en filer då du har reserver i hemma med två Raider som varandra kopiera filer i två HDD det finns massor idag !! det är enkelt att fixa det så du kan backup återställera allt på en ställe server som ni hyrde i detta
jag har vänner som jobbar på Administratör där på riktig Server unix eller vad som helst ..., dom brukar kopiera till reserver andra HDD egen
varför ni har inte gjorde det ???
jag hoppas inte hänt nästa gången med detta här hände
det fanns viktig filer som har blivit skadade som ni skrev om detta eller hur ???
MVH Steve
Backup sker till annan server, problemet är att när servern kommit upp igen efter att den scannat igenom diskarna och databserna blivit korrupta så tyckte den att oj backupen stämmer inte med checksumman så den började skapa nya backuper och tog därav bort de "felaktiga". Efter det bröt helvetet ut med totalt korrupta filer, när mysql skulle börja laga alla fel, det vart en loop och tillslut var det bara rappakalja kvar i filerna. Jag har ett verktyg för att återställa MYD filerna från mysql problemet är att filerna inte innehöll alls vad de borde utan bara massa skräptecken.
Detta är ingen onormalt uppsättning av backupper, de som nu är gjort är att alla backup filer packas ihop och flyttas utanför till en helt separat maskin så att replikering av felaktiga data inte kan ske.
ja ok förstår jag... hoppas inte hände igen nästa gången .. det var tråkig att förlorare del av filer.. jag hoppas det ordna sig allt...
MVH Steve
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)
Backup sker till annan server, problemet är att när servern kommit upp igen efter att den scannat igenom diskarna och databserna blivit korrupta så tyckte den att oj backupen stämmer inte med checksumman så den började skapa nya backuper och tog därav bort de "felaktiga". Efter det bröt helvetet ut med totalt korrupta filer, när mysql skulle börja laga alla fel, det vart en loop och tillslut var det bara rappakalja kvar i filerna. Jag har ett verktyg för att återställa MYD filerna från mysql problemet är att filerna inte innehöll alls vad de borde utan bara massa skräptecken.
Detta är ingen onormalt uppsättning av backupper, de som nu är gjort är att alla backup filer packas ihop och flyttas utanför till en helt separat maskin så att replikering av felaktiga data inte kan ske.
Oj oj oj, det du försökt fungerar inte. du måste använda mysqldump för att få en konsistent filavbild. mysql-filerna innehåller skrivloggen och den vill du inte ha med, tro mig. Vet du inte vad loggen är så kolla upp ett loggat filsystem (ext4).
m.v.h. //Fredrik
Underbart att det är igång igen Lätta abstinenser här. Tack DrHanke för ditt jobb.
En liten fråga, någon som också har problem med att ladda upp en avatarbild?
Lider med er grabbar, men tappa inte sugen utan ha förtröstan på att modelflygare är ett tåligt släkte, vi är ju vana vid kracher och sitter klara med CA limmet
Nån mikroskopiska chans att det är värt att skicka disk(ar) till exempelvis Ibas för koll om det går att rädda data? Visst kostar det en del men man kan ju tänka sig en "insamling". Många fina byggtrådar försvann och är ju en bit "historia" som har sitt värde för många (som skrev dessa och för framtida byggare). Oavsett tack för fint jobb att få upp ny server.
Nån mikroskopiska chans att det är värt att skicka disk(ar) till exempelvis Ibas för koll om det går att rädda data? Visst kostar det en del men man kan ju tänka sig en "insamling". Många fina byggtrådar försvann och är ju en bit "historia" som har sitt värde för många (som skrev dessa och för framtida byggare). Oavsett tack för fint jobb att få upp ny server.
/Bo
Ja allt går om man har en fet plånkbok, vi har anlitat dem i jobbet och då var startkostnaden rejäl samt att det är inte garanterat att man får tillbaka nått.
Kommentar