Törs man köpa skit billiga lipo ackar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bogieboy
    • feb 2011
    • 1054

Tack alla för era kommentarer. Jag gör nog så att jag köper ett par märkes ackar till planet och så köper jag ett par ebay ackar som jag kan ha i markstationen och till mina Fatshark. Jag kan ju återkomma med info om hur dom billiga presterade när jag testat dom!

http://viewitem.eim.ebay.se/3S-111-V...918413059/itemDet är dessa lipo batterier jag har tittat på!

Tapatalk 2
    http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

• hakank
      • maj 2006
      • 1775

Ang märkesaccar så har jag plågat ett 1600mAh G3 Hyperionbatteri genom att under 5-10 sekundersrepor dra 80A. Detta upprepade sig tills saken jag flög hamnade i backen efter ett misslyckat startförsök. Den accen är 2 år gammal nu och ser ut, samt levererar som när den var ny. Se det som ett tips :-) Dock är dom hiskeligt dyra.

/Håkan
      "Allting beror på allting"

Kommentar

• tomasstrom
        • jun 2009
        • 136

Ursprungligen postat av henke2
        Lustig inställning. Samma prylar tillverkade i samma fabrik i samma produktionslina samma dag i samma batch skiljer sig från varandra. Det kallas QC att leverera det kunden efterfrågar, vare sig mer eller mindre. Så det gömmer sig mer bakom klisterlappen än du anar.

Varför flyger min J35 Draken med 64mm fläkt köpt på HAB(svensk butik) rakt upp medans "samma" flygplan köpt i Kina knappt håller sig uppe. Samma flygplan, samma låda, samma klisterlapp ändå natt och dag beroende på var min leverantör specat mot fabriken.
        Om det är samma plan i samma låda med samma lapp lär tillverkarens spec införlivats i båda fallen. Tror du att HAB har specifika krav på just sina exemplar? Det var nog snarare slump.

Det är inte direkt raketforskning med LiPo batterier. T ex Apples IPhone batterier görs i Kina. Exakt samma batteri finns för en bråkdel som "pirat" därför att Apple inte kan hindra fabriken att sälja sina batterier då det inte står Apple på dem. Håller helt med om att köps ett batteri med ett känt märke har säkert QC varit bättre. Därmed inte sagt att de som säljs från samma fabrik under annat namn är sämre. Kan man köpa 3-4 st likadana för samma pris och ett av dem råkar vara sämre tycker jag inte det är värt det för "klisterlappen" som jag skrev. Hur lustig inställning det än är.
        - Zeitgeist -

Kommentar

• Joacim
          • nov 2007
          • 335

Gyperion G3, ThunderPower, TopFuel, GensAce, Gravity mm... deras celler används i andra "märken" både billiga och med samma prisnivå (paketen har oftast olika spec). Det är celler från samma källor och ibland också samma kvalite/ graderin/ selektering... men de presteras som en påse nötter med visa "dekaler" vartfall (nej man hittar dem inte i HCs batterier) . Att sätta ihop ett batteri är inga svårigheter, men att göra ett bra LiPo batteri är det få som klarar/ lyckas med, det är ännu färre som klarar av att speca sina batterier korrekt och ärligt, tror inte HC lyckats träffa rätt en enda gång på detta dom kanske blandade ihop pris och C tal !?!?.

Alla ovanstående märken görs i Kina, det innebär inte att de är samma.
          www.wattsup.se 100%EL

Kommentar

• kay.krut

• jan 2007
            • 929

Hej !
            Jag såg att sign Hakank köper sina accar i Tyskland, Österike och ibland i "Svedala" Jo, det finns en bra batterihandlare i Svedala, på Malmövägen vid Preem. www.batteri24.se Där brukar jag handla alla konstiga video- och nallebatterier. Dom har det mesta i batteriväg men tyvärr har dom inga li-po batterier som vi behöver. Däremot köper jag en del accar från www.kullagergrossisten.se i Eslöv. Han har mycket vettiga priser på li-po accarna. Kolla hans hemsida.

Kay krut (i Svedala)

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Måste rekomendera Rubinrc.se här. han säljer Gensace accar som är otroligt bra accar, som levererar vad dom lovar
              kanske mer

Han har även andra märken men priserna på gensace är ruggigt bra för vad man får.
              ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
              |FPV STUFF|
              |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
              |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
              | DJI Inspire 1 |
              |TERMIK OCH HANG |
              |
              Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
              |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Sickan
                • jul 2012
                • 1080

Törs man köpa skit billiga lipo ackar?

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                Måste rekomendera Rubinrc.se här. han säljer Gensace accar som är otroligt bra accar, som levererar vad dom lovar
                kanske mer

Han har även andra märken men priserna på gensace är ruggigt bra för vad man får.
                http://rubinrc.se/index.php?cPath=10_222&page=1&sort=3a
                Skulle gärna testa några Gens men det är sjukt svårt att få tag på några rejäla 4s och 5s :(

--
                S

Sent from my iPad using Tapatalk HD
                --
                Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                Youtube
                Vimeo

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

Re: Törs man köpa skit billiga lipo ackar?

Jag vet inte när men rubin kommer nog få in 3500 eller vad dom nu är ,Har pratat med honom om det.
                  Bara att dra ett mail till honom han ordnar det mesta.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
                  ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                  |FPV STUFF|
                  | DJI Inspire 1 |
                  |TERMIK OCH HANG |
                  |
                  |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• McRegor
                    • maj 2006
                    • 7942

Sickan - har du kollat här - http://www.giantshark.co.uk/lipo-battery-c-1.html
                    Hälsningar
                    Roger

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

Inte alla utländska eller ganska få som skickar lipo nu, och om dom gör det så blr frakten svindyr.
                      en är nog ok men köper du lipo med vikt närmare kg eller över så är det nya regler nu .

På gigantshark va det ganska tydligt på varje sida med lipo

"Due to recent changes in aviation law, we are now unable to send this Lipo overseas."
                      |FPV STUFF|
                      | DJI Inspire 1 |
                      |TERMIK OCH HANG |
                      |
                      |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

Ajdå - missade det Simon. Köpte Gens från Giant Shark i våras och då var det inga problem.
                        Jag kollade ett par olika med det verkar som t ex 3S2200 går att köpa fortfarande men inte 4S4000. Så det verkar vara vikt-beroende. Eller så har dom missat att uppdatera en del sidor.
                        //Roger
                        Senast redigerad av McRegor; 2012-10-18, 09:46.

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Jag tror dom kan göra undantag ibland, men skulle de hända något så är det nog inget kul för dom.
                          det har ju brunnit upp ett par flygplan pga lipo sägs det.
                          Vet inte hur rubin lyckats men hans priser är ju inte sämre dom. skickade ett mail till honom precis för att
                          fråga hur det gick med dom större 4cells accarna.

Gens har inte funnits så länge i hans sortiment och jag gissar att han köpt upp en hög för att testa vad det är som går
                          så skickar man in önskemål så ändras nog sortimentet en del.
                          |FPV STUFF|
                          | DJI Inspire 1 |
                          |TERMIK OCH HANG |
                          |
                          |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

Jag tror det handlar om vikt, frågan är om det inte va spänning också. kommer inte ihåg men läste dom där reglerna när dom kom.

Rubin Kommer iallafall få in 3300 4cell , dom skulle kommit i den senaste ordern men va tydligen slut hos tillverkaren just då . han kan inte säga exakt datum när dom ramlar in men kan garantera att dom gör det

Finns det önskemål på andra gens accar som inte finns på Rubinrc så kan ni ju skriva ner dom här så tar jag ett litet snack
                            med honom , han brukar ta hem det folk önskar och tar inga överpriser.
                            |FPV STUFF|
                            | DJI Inspire 1 |
                            |TERMIK OCH HANG |
                            |
                            |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Sickan
                              • jul 2012
                              • 1080

Sv: Törs man köpa skit billiga lipo ackar?

Ursprungligen postat av McRegor
                              Sickan - har du kollat här - http://www.giantshark.co.uk/lipo-battery-c-1.html
                              Hälsningar
                              Roger
                              Där fanns både utbud och lager men så faller det på :(

" Due to recent changes in aviation law, we are now unable to send this Lipo overseas."

--
                              S

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
                              --
                              Cinestar 8/Mikrokopter, QAV400/CC3D fpvmanuals Edition, Paparazzi Y6/WKM, DJI F450/NAZA+GPS, QAV500/CC3D Drotek Edition
                              , ADS 400-Q/Naze32

Blog
                              Youtube
                              Vimeo

Kommentar

• McRegor
                                • maj 2006
                                • 7942

Du kan ju maila och kolla med honom, Sickan. jag köpte några Gens i våras därifrån och det gick bra...
                                Hälsningar
                                Roger

Kommentar

Arbetssätt...