Lite nu och då kikar jag igenom mina ackar och kollar hur deras storage-spänning ligger till (typ 3,8-3,85 brukar de hamna på) samt om de är svullna eller har nåt annat fel (oftast använder jag ackarna, men ibland blir de liggande ett längre tag).
Jag köpte en DesirePower 3S 2500mAh för 1-2 år sedan. Då låg cellerna på 3,8V och har gjort det lite nu och då när jag mätt. Den har vart lite svullen. Den mätte ikväll 2,1V totalt och på bilden nedan ses hur svullen den är, för mycket enligt mig!!! Jag har aldrig laddat denna, skulle använda den i en PhotoShip One-rigg men det ville ju inte helin så acken blev oladdad, liggandes.
Hittar inte ens bild på acken på nätet. Samma etikett som denna, men platt.
Jag köpte en DesirePower 3S 2500mAh för 1-2 år sedan. Då låg cellerna på 3,8V och har gjort det lite nu och då när jag mätt. Den har vart lite svullen. Den mätte ikväll 2,1V totalt och på bilden nedan ses hur svullen den är, för mycket enligt mig!!! Jag har aldrig laddat denna, skulle använda den i en PhotoShip One-rigg men det ville ju inte helin så acken blev oladdad, liggandes.
Hittar inte ens bild på acken på nätet. Samma etikett som denna, men platt.

Kommentar