Hobbyking international warehouse om batterier
Kollaps
X
-
Kollade härom dagen, det ser ut som om HK kört nån container med lipos till euro warehouse. De hade gott om lipos där när jag sist kollade.
Skulle inte förvåna mig om lipobränderna i Boeing 787ornas nödsändare bidragit till denna åtgärden. Hoppas det där är fixat förresten, skall flyga med en sån om tre veckor...Kommentar
-
Senast redigerad av freddan_6; 2013-10-26, 12:37.fredrikKommentar
-
Bra länk. Fasansfull läsning. Jag kan mycket väl förstå att ingen vill flyga större mängder litiumbaserade batterier igen. Att planet störtade berodde i och för sig inte på att det var litiumbatterier som brann utan på att system efter system som var avsedda att motverka bränder fallerade. Men det finns ingen vettig anledning att frakta potentiella brandbomber per flyg.Vi får nog ställa in oss på att i framtiden köpa batterierna lokalt i Europa så vi kan få hem dem med markbaserad frakt.Kommentar
-
troligt att det bara handlar om hobbyking------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
det er da hobbyking på sit bedste. Det eneste vi kan være sikker på med dem er at man aldrig får varene til den tid de lover. Man må altid doble tiden med 2 og alderhelst med 3.
Jeg har betalt for express og det har nu taget 45 dager. det er hurtig det.(ikke lipo sending, bare modtagere og esc.)
Så ja man må nok satse på at handle hjemme og så hellere betale lidt mer.Kommentar
-
Jag är i samma sits som du och väntar på grejor. Likaså en kompis till mig. Men att helt sluta handla på HK, det tror jag inte. Det reder nog ut sig till slut, och till dess får man ju handla på Europalagret det som finns.Kommentar
-
Fick hem ett batteri till min dator i går och då slog att skillnaden på hobbykings sätt att packetera och leverera li-po jämfört med ett datorbatteri är rätt stora.
Då är ju ändå ett li-po oskyddat medan datorbatterier dels är li-ion och dens har hårt plasthöje. Prislapparna på batterierna är i samma härad om det nu är av intresse.

SuperheroKommentar
-
Ush då, hoppas ingen blev skadad :(
Min kartong med lipos från HK var halft demolerad. Papperstunn kartong så inte fraktbolagets fel.
Kan tänka mig att det bara är en tidsfråga innan det blir bränder.
Kartongen med lipos från EU warhouse var betydligt tjockare och i oskadad skick. Kommer inte beställa lipos från International nå mer. Har sett fler som fått krossade kartonger. Verkar som dom spar in på förpackningarna..Kommentar
-
Jag använder numera bara eu lagret. Efter flertalet horribla paketeringar och frakttider från det internationella.
De paketerar betydligt bättre, samt beställer man på en måndag så har man det oftast på torsdagen alternativt fredagen.
Synd bara att allt alltid är slut i lagret.Kommentar

Kommentar