Behöver bra LiPo-laddare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fluf
    • jul 2012
    • 1580

Den finns på international lager, och med DHL eller UPS är de oftast i hemma hos mig snabbare än en vanlig Schenker order från EU lagret
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• KristofferR

• okt 2010
      • 481

Bra att veta, dessutom antar jag man kan slippa tull och moms när värdet på prylarna är såpass "lågt". Det slutar kanske med fler laddare ändå framöver...
      Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

Kommentar

• KristofferR

• okt 2010
        • 481

Min B6 laddare kom häromdagen och efter lite lödpyssel för MPX kontakter var den klar för insats. Jag driver den med ett gammalt spänningsaggregat från Biltema som ger 12V 6A.

Första intrycket är bra, manualen välskriven och det var enkelt att navigera i menyerna.

Det enda som störde var att tillverkaren klistrat gula varningsremsor överallt och när jag tog bort dem blev det kladd kvar.

Jag laddade upp två ackar och flög upp dem, landade direkt när ESC började dra ned effekten. 999mAh gick i den ena och 960 nånting i den andra, de uppges ge 950mAh enligt Multiplex så jag skall kolla cellvolt efter nästa flyg och vid behov ändra ESC programmeringen så jag inte tar ut för mycket.
        Kör flygplan, med eldrift eller på hang.

Kommentar

Arbetssätt...